خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

چيپ تصوير EX-View CCD در دوربين مدار بسته


EX-View يكي از انواع حسگر تصوير CCD است كه توسط شركت SONY ساخته شده است. اين حسگر داراي حساسيت بالاتري نسبت به نور است. در واقع، ويژگي اصلي اين حسگر در حساسيت بالاي آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت كلي اين CCD ها تنها در دوربين هاي با قابليت ديد در شب  IR مورد استفاده قرار مي گيرند
EX-View يك فناوري اختصاصي SONY است كه در آن فتوديود ها در ساختار CCD داراي كارايي بهتري در تبديل فوتون به الكترون هستند. فتوديودها در واقع شناساگرهاي نوري مي‌باشند كه ميتوانند انرژي نوراني را به جريان الكتريكي تبديل كند. علاوه بر اين، هر فتوديود ديجيتالي (هر فتوديود=يك پيكسل در تصوير) داراي يك لنز ميكروسكوپي است كه وظيفه دريافت و  متمركز ساختن نور را بر عهده دارد.
اين ساختار باعث مي شود تا در مقايسه با CCD هاي با ورژن پايين تر سوني، حساسيت نوري تا دو برابر نسبت به نور مرئي و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز ارتقا يابد. همچنين نرخ LUX در CCD هاي EX-View براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز تا دو برابر بيشتر از CCD هاي Super HAD سوني است.
كاربرد هاي چيپ EX-View در دوربين مدار بسته هايك ويژن

استفاده از اين نوع حسگر براي فضاهاي روباز كه در آن هيچ كنترلي بر روي نور موجود در محيط وجود ندارد بسيار مناسب است.براي استفاده در مكان هايي مانند كارخانه ها كه دوربين ها در تك تك نقاط آن نصب شده اند و كاربر نيازمند تصاويري با رزولوشن بالا حتي در هنگام شب و در نور كم است.مناسب براي مكان هايي است كه نيازمند نور IR براي ثبت تصاوير هستند. 
در پايان لازم به ذكر است كه نبايد توقع داشته باشيد كه نوع CCD مي تواند تفاوتي را در رزولوشن تصوير شما ايجاد كند.  براي مثال در روزولوشن 720TVL در يك CCD معمولي و Exview CCD جزئيات يكساني را براي شما به نمايش مي گذارد. وتنها تفاوت موجود اين است كه حسگر Exview  داراي نويز كمتري را در شرايط كم نور است.


برچسب: انواع چيپ تصوير دوربين مداربسته، چيپ تصوير ايكس ويو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۴:۴۳ توسط:پوريا موضوع:

فناوري EIS در دوربين مداربسته


سيستم تثبيت كننده تصوير، به مجموعه اي از فناوري هايي اطلاق مي شود كه براي اصلاح تاري تصاوير در دوربين مدار بسته مورد استفاده قرار مي گيرد. اين تاري تصاوير معمولا از ارتعاشات اجتناب ناپذير به دليل حركت دوربين در محل نصب ناشي مي شود. معمولا نصب دوربين مداربسته در فضاهاي روباز آن را در معرض تكان هاي ناشي از عوامل فيزيكي يا طبيعي همچون باد، باران و … قرار مي دهد. به همين جهت توسعه دهندگان تكنولوژي هاي مربوط به سيستم هاي امنيتي و نظارتي با توليد فناوري هايي نرم افزاري و سخت افزاري در صدد كاستن اين نقائص هستند.
وجود نويز و تاري در تصاوير يك امر اجتناب ناپذير است. تكنيك تثبيت كننده تصوير به شما كمك مي كند تا جزئيات دقيقتر و با وضوح بالا از تصاوير داشته باشيد. تكنيك هاي تثبيت كننده تصوير به طور كلي و بر اساس عملكرد آنها به دو نوع زير طبقه بندي شوند:
اصلاح بر اساس حركت لنزاصلاح بر اساس برنامه نرم افزاريدر ادامه به شرح هر كدام از موارد بالا و در نهايت به ارائه مقايسه اي ميان اين دو مي پردازيم.
فناوري EIS در دوربين مداربسته
تثبيت كننده تصوير الكترونيكي و يا (Electronic image stabilization) روشي است كه در آن مشكل تاري تصوير در سطح نرم افزاري و پس از اينكه سيگنال نوري به سيگنال ديجيتال تبديل گرديد، بر طرف مي شود. همانطور كه ميدانيد هر دوربين مدار بسته اي  داراي يك چيپ يا حسگر تصوير است  كه وظيفه دارد كه اين سيگنال نوري را دريافت نموده و براي تشكيل تصوير اين سيگنال هاي نوري را به سيگنال هاي ديجيتالي تبديل نمايد. اين روش اصلاح نقائص تصاوير را پس از تشكيل تصوير انجام مي دهد يعني بعد از زماني كه نور از سنسور عبور كرد.
نحوه عملكرد EISالگوريتم عملكرد EIS بدين نحو است كه پردازنده ابتدا تصوير را به تكه هاي كوچك تقسيم مي كند و سپس آن را با فريم هاي قبلي مقايسه مي كند. سپس تشخيص مي دهد كه حركت موجود در تصوير ناشي از يك شي متحرك در تصوير بوده و يا يك لرزش ناخواسته بوده و اصلاحات مورد نياز را انجام مي دهد. در اين حالت هنگامي كه تصوير اصلاح شده با تصوير قبلي جايگزين مي گردد قاعدتا بخش هايي از آن حذف مي شود و نسبت به تصوير اصلي (كه داراي نويز است) كوچكتر خواهد بود. اين ممكن است منجر كاهش كيفيت كلي اين فناوري شود اما اين كاهش زياد چشمگير نيست و قابل اغماض است.
تثبيت كننده تصوير OISدر اين روش عمل تثبيت و اصلاح نويز در تصوير با تغيير مسير نوري در سنسور انجام مي گردد. اين عمل در زمان واقعي است و از اين رو هيچ تغييري يا كاهش كيفيتي در تصوير رخ نمي دهد. در اين روش سنسورهاي تشخيص لرزش (سنسورهاي ژيروسكوپي) مورد استفاده قرار مي گيرند كه اين اطلاعات را به يك ميكرو رايانه منتقل مي كنند كه به نوبه خود آنها را به سيگنال تصوير تبديل مي كند و در نهايت منجر به حركت لنز به منظور اصلاح نويز تصوير مي شود. به زبان ساده در اين روش لنز دوربين مدار بسته با حركت مكانيكي خود منجر به اين مي گردد كه  نور همواره به سنسور دوربين برخورد كند.
مقايسه عملكرد EIS و OISمزيت اصلي سيستم OIS اين است كه هيچگونه تغييري در تصوير نهايي اتفاق نمي افتد زيرا تغييرات لازم قبل از اينكه سيگنال نوري به سنسور تصوير برخورد كند اتفاق مي افتد. اما همانطور كه ميدانيد اين فناوري يك فناوري سخت افزاري است و ذاتا از لحاظ وزني به دوربين فشار مي آورد.
در حال حاضر تكنولوژي EIS به دليل سبكي و قيمت مناسب تر و همچنين با وجود بهبود هايي كه در الگوريتم عملكردي آن به منظور افزايش كيفيت تصوير صورت گرفته بسيار محبوبتر و رايج تر به نظر مي رسد. البته شايد استفاده از تكنولوژي OIS در رزولوشن و شرايط نور ضعيف، منطقي تر به نظر برسد.


برچسب: EIS دوربين مداربسته چيست، EIS چيست، EIS يعني چه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۲:۲۷ توسط:پوريا موضوع:

تكنولوژي EIS در دوربين مداربسته

بسيار پيش مي آيد كه دوربين هاي مداربسته در مكان هاي عمومي، شلوغ و روباز نصب شوند. اين امر باعث مي شود تا همواره در معرض عوامل طبيعي و مكانيكي همچون باد، باران، رفت و آمد افراد و ... باشند. اين مسئله ممكن است منجر به وارد آمدن ضربه و ارتعاش به دوربين ها شده و از كيفيت و وضوح تصاوير آنها كاسته و يا ايجاد تاري كند. بعلاوه در دوربين هاي مداربسته پيشرفته تر با افزايش كيفيت تصاوير و افزايش قدرت زوم در دوربين ميزان تاري و نويز نيز افزايش يافته و بيشتر نظر بيننده را جلب مي كند. همچنين با افزايش زوم دوربين نسبت به لرزش و ارتعاش حساس تر مي شود. به منظور برطرف كردن اين مشكلات، توليدكنندگان دوربين هاي مداربسته همواره در تلاشند تا با ابداع روش هاي گوناگون و نوين در صدد رفع اين مشكلات برآمده و نقائص مربوط به كيفيت تصاوير را كه فاكتور اصلي يك سيستم مدار بسته است برطرف نمايند. يكي از اين روش هاي ابداعي، چيپ هاي تثبيت كننده ديجيتالي يا الكترونيكي هستند كه در ادامه به شرح آن مي پردازيم. 

تثبيت كننده تصوير ديجيتالي (EIS) در دوربين مداربسته

تثبيت كننده تصوير الكترونيكي (EIS) به منظور ارتقا كيفيت تصوير ابداع شد. در اين روش با استفاده از پردازشگر الكترونيكي EIS تاري و عدم وضوح تصاوير كه اغلب بر اثر لرزش دوربين ايجاد مي گردد، كاسته مي شود. در اين روش با استفاده از الگوريتم هاي خاص، دوربين خارج از مرز ديد استاندارد (كه به دليل حركت دوربين گرفته شده) مي تواند پيكسل هاي تصوير را تشخيص دهد. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در اين پيكسل ها تصوير الكترونيكي از فريمي به فريم ديگر تعويض مي گردد تا يك تعادل حركتي در تصاوير دوربين ايجاد گردد. بدين ترتيب اين روش تضمين مي كند كه تصاوير بدون تاري و نويز خواهند بود. البته لازم به ذكر است كه با اين وجود، در حين اين عمليات تصوير نهايي به صورت خيلي كم، كوچكتر مي گردد، زيرا برخي از نقاط مرزي در تصوير حذف مي گردند. اين امر مي تواند تا حدودي منجر به كاهش كيفيت تصاوير گردد، اما چشمگير نيست. چيپ تصوير EIS يك قطعه سخت افزاري است و معادل نرم افزاري آن تكنولوژي DIS مخفف عبارت Digital Image Stabilization به معناي تثبيت كننده ديجيتالي تصوير است. در مقام مقايسه قاعدتا عملكرد EIS نسبت به DIS به مراتب بهتر است. تفاوت EIS و OISيكي ديگر از روش هاي اصلاح نقائص تصاوير در هنگام ارتعاش يا لرزه تثبيت كننده تصوير نوري يا OIS است. در اين روش رفع اثرات تاري حاصل از لرزش دوربين مدار بسته از طريق اجزاي سازنده داخلي دوربين انجام مي شود و به اين ترتيب از اثرات مخرب لرزش هايي كه به كل بدنه دوربين وارد مي گردد، جلوگيري مي كند. دوربين ارتعاشات را از طريق سنسورهاي حركتي خود تشخيص داده و سپس به صورت مكانيكي موقعيت لنز يا در برخي موارد حسگر نور را تغيير مي دهد و بدين ترتيب باعث مي شود تا نور همواره به سنسور دوربين اصابت كند. اما در مقايسه، تثبيت كننده تصوير الكترونيكي يا ديجيتالي EIS روشي است كه بر پايه تجزيه و تحليل تصاوير گرفته شده در هنگام لرزش دوربين عمل مي كند. بنابراين مي تواند به عنوان يك راه حل واكنش پذير و نه به عنوان پيشگيرانه در نظر گرفته شود. 


برچسب: EIS دوربين مداربسته چيست، EIS چيست، EIS يعني چه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۰:۲۶ توسط:پوريا موضوع:

شمارش افراد در دوربين مدار بسته

با گسترش سيستم هاي نظارتي و امنيتي در مراكز و فروشگاه هاي بزرگ و اماكن خاص ضرورت دسترسي به ميزان آمار رفت آمد مشتريان و همچنين كارمندان واحد هاي مذكور به شدت احساس مي گردد. از اين رو صاحبان تكنولوژي سيستم هاي نظارتي و دوربين مداربسته با افزودن قابليت هايي از جمله شمارش افراد، تشخيص چهره، شناسايي پلاك خودرو و …. در صدد رفع اين نياز ها برآمده اند.
از طريق تكنولوژي تحليل محتواي ويدئويي (Video Content Analytic) و يا به اختصار تكنيك پردازش تصوير VCA، تجهيزات مدار بسته، قادر به ضبط دقيقتر داده هاي ارسالي با قابليت هاي ويژه اي هستند كه جهت كمك به طيف گسترده اي از كسب و كارهاي بزرگ و كوچك، سازمان ها و ارگان هاي مختلف براي داشتن درك بهتري از رفتار كاركنان و ساير افرادي كه از محل آنها بازديد مي كنند، مفيد فايده است. امروزه نياز به مديريت و نظارت حرفه اي بر تردد افراد در حال افزايش است و نياز به توابع VCA بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي گردد. تمامي قابليت هاي تحليلي تصوير  از جمله  تشخيص توقف وسايل نقليه، موانع ترافيكي، حركت وسايل نقليه خلاف جهت، Motion detection (قابليت تشخيص حركت)، Face Detection (قابليت تشخيص چهره) و … از زير مجموعه هاي توابع VCA هستند.
الگوريتم شمارش افراد بر چه اساسي انجام مي شود؟نرم افزار هاي تجزيه تحليل تصاوير در دوربين هاي مداربسته داراي الگوريتم هاي خاصي هستند. توسعه دهندگان اين نرم افزار ها با تعريف پارامتر هاي مختلفي براي سوژه هاي تصويري مختلف اعم از انسان، اشيا و… نحوه كاركرد آن را مشخص مي كنند. براي مثال براي سوژه هاي انساني طول عرض شانه هاي را در نظر مي گيرند و يا كاراكتر هاي ديگري از جمله پرداختن به ظاهر كلي افراد مانند داشتن دو دست، دو پا و … را در نظر مي گيرند.
نحوه عملكرد شمارشگر افراد در دوربين مداربسته

عملكرد اين نرم افزار بدين گونه است كه براي مثال كاربر يك خط فرضي را در ابتداي درب ورودي مكان مورد نظر خود تعريف مي كند، به طوريكه در صورت تردد افراد از خط مورد نظر سيستم فعال شده و شروع به شمارش افراد بر اساس پارامتر هاي تعريف شده درون خود مي كند. از ديگر ويژگي هاي اين نرم افزار تحليلي اين است كه جهت حركت سوژه ها را از راست به چپ و يا از چپ به راست نيز مي توان براي آن تعريف نمود تا تنها افرادي كه وارد و يا خارج مي گردند شمارش شوند.
مزاياي سيستم شمارشگر افراد (People Counting)با وجود امكان شمارش لحظه اي تعداد افراد تردد كننده، امكان مقايسه آماري تعداد مشتريان مراجعه كننده به فروشگاه در اوايل و اواخر هفته و يا مناسبت هاي خاص ميسر مي گردد.با استفاده از قابليت شمارش افراد، ساعت هاي پيك حضور مشتريان در فروشگاه مشخص مي گردد كه تاثير مستقيمي بر نحوه مديريت سازمان دارد.امكان بهبود تكنيك هاي بازاريابي را فرآهم مي كند.امكان بهينه سازي نحوه توزيع نيرو هاي انساني را ميسر مي سازد.در پايان بايد به اين نكته توجه نمود كه در هر فناوري ميزاني از درصد خطا وجود دارد. در مورد نرم افزار شمارش گر افراد يا People Counting در سيستم مدار بسته مي توان گفت حداكثر دقت نزديك به 98  درصد مي باشد. دوربين هاي مداربسته زيادي داراي اين قابليت هستند اما برند هاي هايك ويژن، داهوا ، بوش و اكسيس از جمله بهترين برندهاي توليد كننده دوربين هاي نفر شمار هستند.


برچسب: شمارش افراد (People Counting) چيست، شمارش ورود و خروج دوربين مداربسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۲:۰۱ توسط:پوريا موضوع:

تكنولوژي ROI و كاربردهاي آن در دوربين مدار بسته

در دهه هاي اخير استفاده از دوربين هاي مدار بسته رشد چشمگيري داشته است به نحوي كه مي توانيد در هر مكاني آنها را مشاهده نماييد. اكثر شركت ها و سازمان هاي بزرگ و كوچك از اين دوربين ها در محل كار خود استفاده مي نمايند.  از طرفي كيفيت تصوير دوربين هاي تحت شبكه نيز به طور چشمگيري ارتقا يافته است، كه در عين حال منجر به ايجاد برخي از مشكلات مربوط به پهناي باند و ذخيره سازي نيز مي گردد. زيرا هرچه كيفيت تصاوير بالاتر باشد به فضاي ذخيره سازي و پهناي باند بيشتري براي انتقال نياز دارند.
به منظور حل اين مشكلات و گسترش بيشتر سيستم هاي نظارت تصويري با كيفيت HD، توليدكنندگان به ابداع فناوري هايي روي آورده اند كه تكنولوژي رمزگذاري ROI يك از آنهاست. اين فناوري براساس اين واقعيت است كه كاربر اغلب در هنگام تماشاي تصاوير در يك منطقه خاص در تصوير تمركز مي كند، بنابراين آن قسمت خاص بايد بسيار واضح باشد، در حالي كه ساير قسمت ها مي توانند از وضوح كمتري برخوردار باشند. فناوري رمزگذاري ROI، نظارت موثر بر يك منطقه را حتي زماني كه پهناي باند كم است، تضمين مي كند.
نحوه عملكرد فناوري ROI در دوربين مداربسته

فناوري فشرده سازي Region of Interest يا ROI به منظور ارائه بالاترين كيفيت تصوير در مناطق مورد نظر ابداع شده است كه در عين حال نيز باعث كاهش كيفيت فريم هاي تكراري و غيرضروري در تصاوير مي گردد. با وجود حذف نقاط غيرضروري و تكراري در تصاوير در تكنولوژي ROI، اما حفظ اطلاعات مهم در آن، تضمين شده است و عمل فشرده سازي داده ها و به طور موثر و دقيقي انجام مي گردد.
در اتاق مانيتورينگ، كاربران مي توانند يك يا چند منطقه را انتخاب نموده و قابليت ROI را در آنها فعال نمايند. تكنيك فشرده سازي با حداقل از دست رفتن ديتا (ROI) براي اين نواحي انجام مي شود، در حالي كه فشرده سازي به صورت برعكس اين حالت براي مناطق پس زمينه يا غير ROI انجام  مي شود. در اين روش كيفيت تصوير بالاتر خواهد بود و نسبت فشرده سازي بالاتري را فراهم مي كند. همچنين در اين روش مشكلات پهناي باند و فضاي ذخيره سازي نيز حل مي گردد.
انواع تكنولوژي ROIلازم به ذكر است كه در حال حاضر دو نوع مختلف از تكنولوژي ROI وجود دارد:
FIXED REGION(منطقه ثابت)DYNAMIC TRACKING (رديابي پويا)FIXED REGION(منطقه ثابت)براي فعال نمودن عملكرد ROI براي مناطق ثابت مي توانيد به صفحه تنظيمات ROI در دوربين مداربسته برويد. در اين قابليت امكان فعال نمودن ROI براي 4 منطقه مختلف در تصوير ميسر است. سطح رمزگذاري ROI از 1-6، قابل تنظيم است.
DYNAMIC TRACKING (رديابي پويا)در اين قابليت ابتدا بايد تنظيمات مربوط به عملكرد تشخيص چهره به همراه قابليت dynamic analysis فعال نمائيد، سپس به صفحه تنظيمات ROI رفته و عملكرد ROI را فعال كنيد. سطح رمزگذاري ROI از 1-6، قابل تنظيم است.
اگر از دوربين هاي مداربسته شركت Hikvision در مكان مورد نظر خود استفاده مي نمائيد شايان ذكر است كه اين شركت دست به ادغام كد گذاري ROI با تكنولوژي هايي همچون تجزيه و تحليل هوشمند(VCA)، تشخيص چهره نموده است كه اين كار منجر به ارائه محصولات ويدئويي با كيفيت بالا مي گردد. اين شركت به عنوان يكي از اولين توليدكنندگان دوربين مداربسته كه از استاندارد فشرده سازي H.264 / AVC استفاده مي نمايد، بهترين عملكرد كدگذاري ROI را در مقايسه با همان محصولات از ساير برندهاي توليد كننده ارائه مي كند.


برچسب: تكنولوژي roi در دوربين مداربسته، فناوري rol در دوربين مدار بسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۹:۳۳ توسط:پوريا موضوع:

دوربين مداربسته دام

اصطلاح دام (Dome) به معناي گنبد است. همانطور كه از معناي نام اين دوربين ها واضح است اصطلاح دام به شكل بدنه اين نوع از دوربين هاي مداربسته دلالت دارد. كاربردهاي دوربين هاي دامدوربين هاي دام عموما كاربردهاي غير صنعتي دارند. بدنه اين دوربين ها معمولا مقاومت زيادي در برابر شرايط بد آب و هوايي ندارد بنابراين استفاده از آنها محدود به محيطهاي مسقف اداري، تجاري يا مسكوني مي شوند. اين دوربين هاي در كيفيت هاي متفاوتي به صورت شبكه و انالوگ ساخته مي شوند و از نظر كيفيت تصوير محدوديتي ندارد. د


دوربين مداربسته دام چيست؟

دوربين هاي دام امروزي معمولا داراي ديد در شب IR هستند و اين قابليت تفاوت زيادي در هزينه آنها ايجاد نمي كند. دوربين هاي دام معمولا ديد در شبي با برد متوسط دارند و در صورت نياز به برد زياد براي ديد در شب بهتر خواهد بود از دوربين بولت استفاده كنيد و يا پروژكتور مادون قرمز در كنار دوربين نصب كنيد.زاويه ديد دوربين هاي دامدوربين هاي دام از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وريفوكال (Varifocal Lens) تقسيم مي شوند. دوربين هاي دام با لنز ثابت معمولا با لنز 2.8ميليمتر (~85 درجه) يا 3.6(~70 درجه) ميليمتر ساخته مي شوند و دوربين هاي دام وريفوكال معمولا لنز 3-9(~35 تا 80 درجه) ميليمتر يا 2.8-12 (~25 تا 85 درجه) ميليمتر دارند. تفاوت دوربين دام و اسپيد دام چيست؟دوربين هاي مدار بسته اسپيد دام از دسته دوربين هاي چرخشي هستند كه قابليت چرخش و زوم از راه دور را دارند و اين امكان اين را دارند كه تصاوير را در جهات مختلف ثبت كنند. شكل ظاهري آنها نيز مانند دوربين هاي دام معمولي به صورت نيم دايره اي بوده اما بايد به اين نكته نيز توجه نمود كه تمام دوربين هايي كه قابليت چرخشي دارند از نوع اسپيد دام نيستند. 


برچسب: دوربين مداربسته سقفي، دوربين مداربسته دام، دوربين مداربسته DOME، دوربين مداربسته ديد در شب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۰:۵۱ توسط:پوريا موضوع:

دوربين مداربسته Dark Fighterx هايك ويژن

طبق بررسي هاي صورت گرفته حدود هفتاد درصد از جرايم در شب اتفاق مي افتند. شركت Hikvision با ارتقا محصولات و ارائه دوربين هايي با قابليت هاي پيشرفته در تلاش است تا اطلاعات مؤثرتري را در اختيار كاربران بگذارد. در اين راستا شركت همواره در تلاش است تا محصولاتي با قابليت هاي پيشرفته روانه بازار كند كه بتوانند اطلاعاتي نظير ويژگي هاي دقيق ظاهري، رنگ لباس و اندازه قد يك مظنون، شماره پلاك، رنگ و نام تجاري يك وسيله نقليه و ساير جزئيات ممكنه را در اختيار كاربران بگذارند.
تا قبل از سال 2013 اولين نسل از دوربين هاي مدار بسته قديمي از نور مادون قرمز IR براي بهبود كيفيت تصوير در نور كم استفاده مي كردند. در سال 2013 شركت هايك ويژن نسل دوم دوربين هاي مدار بسته خود را با نام دوربين هاي Darkfighter عرضه كرد. از آن زمان تا بحال شركت همواره در مبحث ارتقا كيفيت و روشنايي، كاهش نويز و كيفيت رنگ ها در تصاوير به دنبال راه حل هاي اساسي و موثر است.
اين شركت به تازگي از نسل سوم دوربين هاي مداربسته خود با نام DarkFighterX رونمايي كرده است. اين دوربين ها تواناي بالايي در ارائه تصاوير با كيفيت بالا با روشنايي مناسب دارند. در مقايسه با سري قبلي اين نوع از دوربين ها، سري جديد DarkFighter-X در شرايط نزديك به تاريكي مطلق ( 0/001 lux) تصاوير رنگي و شفاف با حداقل نويز ارائه مي كند.
تكنولوژي موجود در دوربين مداربسته Dark Fighterx هايك ويژن در واقع شبيه سازي از نحوه تصويرسازي در شبكيه چشم انسان است كه به طور مستقل براي پردازش رنگ و روشنايي انجام مي گردد. در شبكيه چشم انسان، دو نوع از سلول هاي مخروطي و استوانه اي وجود دارند. اين دو نوع سلول كه حساس به نور هستند به طور مستقل عملكردهاي مختلفي در تشكيل تصوير و ارائه آن به ما انجام مي دهند. سلول هاي استوانه اي به نور و روشنايي حساس هستند در حالي كه سلول هاي مخروط  به مغز توانايي ديدن رنگ ها را مي دهند.
نحوه عملكرد دوربين هاي اين سري نيز به همين منوال و مانند عملكرد چشم انسان است. اين دوربين ها داراي طراحي نوآورانه اي از سنسورهاي زوج يا دوتايي هستند كه  يك سنسور براي تصويربرداري در نور مادون قرمز IR است كه تضمين كننده روشنايي تصوير است و سنسور ديگر براي نور مرئي مورد استفاده قرار مي گيرد كه رنگ ها را به صورت زنده ارائه مي كند.
ويژگي هاي فني دوربين DarkFighterXاز جمله ويژگي هاي فني دوربين مدار بسته DarkfighterX مي توان به موارد زير اشاره نمود:
رزولوشن 1080p يا 2 مگاپيكسليلنز وريفوكال با زوم اپتيكال 25xعملكرد روز و شب با فيلتر IR cutسنسورهاي زوج ½.8 اينچي و سنسور IR CMOSداراي قابليت ضدمه و گرد غبار Defogفشرده سازي  H.264 و  H.265و….كاربرد هاي دوربين مدار بسته DarkFighterXدر نگاه اول، اين دوربين ها مي توانند كاربردهاي فراواني در پيشگيري از وقوع جرم داشته باشند. در ادامه به برخي اين موارد اشاره مي كنيم:
مناطقي از شهر كه  پس از تاريكي احتمال وقوع جرم در آنها افزايش مي يابد شامل پياده رو و خيابان ها، كوچه ها، مغازه ها و …مناطق گردشگري و پربازديد مانند رودخانه ها، درياچه ها و سواحل، جنگل ها، ميدان هاي عمومي، بناهاي تاريخي و … را مي توان توسط DarkFighterX تحت نظارت قرار داد.مكان هايي مانند بنادر، نيروگاه هاي برق و ديگر نيروگاه ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها و ديگر پايگاه هاي مسافرتي و مرزهاي بين المللي نمونه هاي ديگري از مكان هايي هستند كه مي توان دوربين هاي دارك فايتر را جهت افزايش امنيت در آنها نصب نمود.


برچسب: دوربين مداربسته جديد هايك ويژن، دوربين HIKVISION، دوربين هايكويژن، دوربين هايك ويزن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۸:۲۶ توسط:پوريا موضوع:

فناوري نقشه گرمايي Heat Map در دوربين مدار بسته

در سال هاي گذشته پيشرفت هاي چشمگيري در تكنولوژي دوربين هاي تحت شبكه صورت گرفته است وقابليت هاي بي شماري به ان افزوده گشته است. اين قابليت ها مي توانند كاربردهاي فراواني در كسب و كارهاي مختلف داشته باشند. به وسيله زير مجموعه هاي توابع تجزيه و تحليل VCA امكانات پردازشي بسياري در اختيار كاربران قرار گرفته است. از جمله اين توابع مي توان به قابليت نقشه گرمايي يا Heatmap اشاره نمود.با استفاده از اين قابليت كه بيشتر در كسب و كارهاي تجاري و فروشگاه ها كارايي دارد مي توانيد نقاط پر رفت و آمد و يا كم تردد مكان تجاري خود را مشخص نموده و بر طبق آمار به دست آمده استراتژي هاي مناسبي را جهت نحوه چيدمان و نوع كالاي مورد نظر و نيز ساير عوامل مهم در افزايش فروش اتخاذ نماييد.كاربرد فناوري نقشه گرمايي Heat Map در دوربين مدار بسته اين قابليت با ارائه اطلاعات واضح تري از نحوه رفت و آمد و تردد مشتريان در بازه هاي زماني مختلف راهكار هاي بهتري را در نحوه مديريت يك مجموعه تجاري در اختيار كاربر گذاشته و باعث ارتقا نحوه خدمت رساني به مشتريان فروشگاه نيز مي گردد.نقشه هاي گرمايي اين امكان را به  شما مي دهند تا در اسرع وقت نقاط شلوغ، مناطق كم رفت و آمد و …  را در فروشگاه خود شناسايي كنيد. تصاوير گرفته شده در زمان واقعي و همچنين در بازه هاي زماني مختلف توسط دوربين هاي شبكه (IP) به شما كمك مي كنند تا الگوهاي ترافيك مشتري را ارزيابي نماييد. اين اطلاعات در هر نقطه از شبكه در دسترس خواهد بود.نحوه عملكردبه عنوان مثال زماني كه تردد مشتريان در يك نقطه خاص از فروشگاه افزايش مي يابد، نقشه هاي گرمايي اين مناطق را با رنگ هاي متفاوتي ارائه مي كنند كه نشان دهنده نحوه توزيع مشتريان و تراكم افراد در نقاط مختلف فروشگاه است. براي مثال نقاط قرمز نشان دهنده نقاط پرتراكم است. در حاليكه نقاط سبز نشان از ترافيك جمعيتي كمتري است. و يا براي مثال رنگ آبي نشان دهنده نقاطي است كه اغلب بازديد كننده اي ندارد. لازم به ذكر است كه اين فناوري اطلاعات زماني دقيقي را نيز در دسترس كاربر مي گذارند كه نشان دهنده بازه زماني مربوط به اوج شلوغي فروشگاه، زمان هاي ركود و ساير اطلاعات مربوطه است.خروجي داده هاي مربوط به دوربين هاي مداربسته با تكنولوژي نقشه هاي گرمايي را مي توان به صورت نمودارهاي روزانه، هفتگي و ماهانه در اختيار كاربر گذاشت. به اين شرح كه در نمودار روزانه، ميزان تراكم جمعيت در هر ساعت و در نمودار هفتگي و ماهانه ميزان تراكم در هر روز به صورت عددي قابل مشاهده است.نكته قابل توجه اين است كه در تكنولوژي نقشه هاي گرمايي بر خلاف نام آن از هيچگونه اطلاعات مربوط به تغييرات گرمايي يا دما استفاده نشده است.


برچسب: فناوري نقشه حرارتي دوربين مدار بسته، هيت مپ چيست،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۲:۴۸ توسط:پوريا موضوع:

مفهوم Triple Stream در دوربين مداربسته

فناوري پخش چند جريانه يا Multi stream در ابتدا در DVR هاي برند هايك ويژن ارائه شد و از آن به منظور دسترسي و مشاهده تصاوير در نظارت از راه دور استفاده مي گردد. در حال حاضر نيز از آن در DVRها، NVR ها و دوربين هاي مداربسته IP در تمامي برندهاي مختلف استفاده مي شود. مفهوم Stream چيست؟به منظور فهم بهتر ابتدا با معني استريم آشنا مي شويم از لحاظ لغوي Stream به معناي جريان است و اصطلاحا به خروجي تصوير در دوربين هاي مداربسته تحت شبكه استريم يا جريان گفته مي شود. اغلب دوربين هاي مداربسته داراي تكنولوژي Dual Stream هستند. اين دوربين ها داراي دو خروجي تصوير هستند كه هر كدام داراي كيفيت تصوير خروجي متفاوتي هستند. يكي از جريان ها داراي كيفيت بالاتري است و از آن جهت پخش تصاوير در سيستم نظارت اصلي و از ديگري براي اهداف نظارت از راه دور يا پخش زنده استفاده مي شود. Triple Stream در دوربين مداربسته تكنولوژي Triple Stream دوربين مدار بسته فناوري جديدتري است كه اين امكان را به كاربر مي دهد تا از سه خروجي تصوير به طور همزمان بهره ببرد. اين تكنولوژي مي تواند به طور همزمان سه جريان ويدئويي مختلف را ارائه دهد و كاربر مي تواند تصاوير را در سه گيرنده يا دستگاه مختلف(مانيتور اصلي، لپ تاپ، موبايل و ...) مشاهده نمايد. هر جريان يا استريم داراي يك يا چند ويژگي و نقش مشخص و جداگانه است كه هر كدام با توجه به وضوح تصوير، Frame rate و Bit-rate متفاوتي دسته بندي مي گردند: جريان نخست داراي رزولوشن و وضوح تصوير بالاتري بوده و نرخ فريم كاملي (Full frame) دارد. از اين جريان براي پخش تصاوير در سيستم نظارت اصلي استفاده مي شود.در جريان دوم تصاوير با وضوح پايين تري ارائه مي شوند و از آن مي توان در اهداف نظارتي ديگر مانند مشاهده تصاوير بر روي تلفن همراه استفاده كرد.جريان سوم رزولوشن متغيري داشته كه مي تواند بالا، كم و يا متوسط باشد و براي اهداف مختلفي استفاده گردد.


برچسب: تكنولوژي مولتي استريم دوربين مداربسته، فناوري MULTI STREAM دوربين مداربسته، مفهوم مولتي استريم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۴:۰۸ توسط:پوريا موضوع:

تشخيص حركت Motion Detection در دوربين مدار بسته چيست؟

زمان هايي پيش مي آيد كه يك منطقه از يك مكان خاص را براي نظارت انتخاب مي كنيد و قابليت تشخيص حركت را در دوربين مداربسته فعال مي نماييد. اين قابليت در اكثر محصولات نظارتي جديد اعم از آنالوگ HD و ديجيتال وجود دارد و براي استفاده از آن مي توان از طريق پنل تنظيمات دستگاه اقدام نمود.
نحوه عملكردتشخيص حركت يك مفهوم ساده به نظر مي رسد. تمام كاري كه در آن انجام مي شود مقايسه تغييرات صورت گرفته در يك فريم نسبت به فريم بعدي است. به عنوان مثال، وارد شدن يك توپ سفيد متحرك به تصوير كه مي تواند باعث به كار افتادن زنگ هشدار گردد.
در اين روش به صورت پي در پي تصاوير مورد مقايسه قرار مي گيرند و اگر در تعداد كافي و مشخصي از پيكسل هاي موجود در فريم ها تغييري رخ  دهد، نرم افزار دوربين حركت را تشخيص داده و هشدارهاي لازم را به شما ميدهد.
فعال نمودن قابليت تشخيص حركت سيستم تشخيص حركت در دوربين هاي مدار بسته امروزه بسيار پيشرفته تر شده است. و مي توان تنظيمات آن را هم در دوربين و هم در نرم افزار مديريت تصاوير (VMS) فعال نمود. تشخيص آنكه مقدار تغييرات در حد لازم و كافي براي ايجاد آلارم هست يا خير بستگي به ميزان يا درصد حساسيت يا Sensivity موجود در تنظيمات آن دارد.
درصد Sensivity به تغييرات نور در پيكسل ها بستگي دارد. درصد Sensivity بالاتر نسبت به تغييرات جزئي تر حساس بوده در حاليكه درصد Sensivity پايين تر براي تغييرات بزرگتر در تصوير بكار مي رود از طرف ديگر، درصد پيكسل هايي كه دچار يك تغيير شده اند نيز مهم است. اگر شما در حال نظارت بر يك درب هستيد، تعيين ميزان حساسيت روي 50٪، در صورت ورود يك سوژه بزرگ در ابعاد يك انسان به اتاق باعث ايجاد هشدار مي گردد.
مزاياي استفاده از تشخيص حركتصرفه جويي در هزينه هاشايد كمي دور از ذهن به نظر برسد اما در صورت عدم استفاده از اين نوع از دوربين ها شايد مجبور به استخدام فردي براي اهداف نظارتي خود باشيد شخصي كه همواره بايد بر تغييرات صورت گرفته در دوربين ها نظارت داشته و اطلاع دهد. طبيعي است كه شما مجبور به پرداخت دستمزد به اين فرد هستيد.
صرفه جويي در زماناغلب اوقات زمان زيادي صرف نظارت بر اموال در برابر نفوذ افراد مي شود. اما با استفاده از دوربين هاي تشخيص حركت، مي توان در زمان خود صرفه جويي نمود و وقت خود را صرف اهداف بهتري در شركت خود كرد. دوربين هميشه مي تواند در حالت آماده به كار باقي بماند و هنگامي كه يك شي يا انسان را حس كند، به طور خودكار شروع به ضبط مي كند، چند دقيقه بعد وقتي حركتي انجام نمي شود، دوربين ضبط را متوقف كرده و به حالت آماده به كار بر مي گردد. شما هر زمان كه بخواهيد مي توانيد به  دستگاه مراجعه نموده و تصاوير ضبط شده را مشاهده نماييد.
عملكرد حفاظتي بهتراگر عملكرد دوربين هاي معمولي را با دوربين هاي تشخيص حركت مقايسه نماييد، متوجه خواهيد شد كه دوربين هاي با قابليت تشخيص حركت امنيت بيشتري را فرآهم مي كنند. چه در حفاظت از خانه خود و چه در محل كار خود از آنها استفاده نماييد، اين نوع از دوربين ها بهترين گزينه هستند.
كارايي بالاتركارايي دوربين هاي تشخيص حركت بسيار بالاتر از ساير انواع دوربين مداربسته معمولي است. اين امر به اين دليل است كه دوربين تنها صحنه هاي مهم را ضبط مي كند. و تنظيمات آن به گونه اي است كه پس از تشخيص شروع به ضبط مي كند. اين بدين معني است كه آلارم در صورت ضرورت فعال مي گردد. مزيت آن اين است كه فضاي كمتري از هارد اشغال شده و فقط صحنه هايي را كه لازم است ثبت مي كند.


برچسب: دوربين حساس به حركت، حسگر حركت دوربين مداربسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۶:۵۱ توسط:پوريا موضوع: