خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

تشخيص حركت Motion Detection در دوربين مدار بسته چيست؟

زمان هايي پيش مي آيد كه يك منطقه از يك مكان خاص را براي نظارت انتخاب مي كنيد و قابليت تشخيص حركت را در دوربين مداربسته فعال مي نماييد. اين قابليت در اكثر محصولات نظارتي جديد اعم از آنالوگ HD و ديجيتال وجود دارد و براي استفاده از آن مي توان از طريق پنل تنظيمات دستگاه اقدام نمود.
نحوه عملكردتشخيص حركت يك مفهوم ساده به نظر مي رسد. تمام كاري كه در آن انجام مي شود مقايسه تغييرات صورت گرفته در يك فريم نسبت به فريم بعدي است. به عنوان مثال، وارد شدن يك توپ سفيد متحرك به تصوير كه مي تواند باعث به كار افتادن زنگ هشدار گردد.
در اين روش به صورت پي در پي تصاوير مورد مقايسه قرار مي گيرند و اگر در تعداد كافي و مشخصي از پيكسل هاي موجود در فريم ها تغييري رخ  دهد، نرم افزار دوربين حركت را تشخيص داده و هشدارهاي لازم را به شما ميدهد.
فعال نمودن قابليت تشخيص حركت سيستم تشخيص حركت در دوربين هاي مدار بسته امروزه بسيار پيشرفته تر شده است. و مي توان تنظيمات آن را هم در دوربين و هم در نرم افزار مديريت تصاوير (VMS) فعال نمود. تشخيص آنكه مقدار تغييرات در حد لازم و كافي براي ايجاد آلارم هست يا خير بستگي به ميزان يا درصد حساسيت يا Sensivity موجود در تنظيمات آن دارد.
درصد Sensivity به تغييرات نور در پيكسل ها بستگي دارد. درصد Sensivity بالاتر نسبت به تغييرات جزئي تر حساس بوده در حاليكه درصد Sensivity پايين تر براي تغييرات بزرگتر در تصوير بكار مي رود از طرف ديگر، درصد پيكسل هايي كه دچار يك تغيير شده اند نيز مهم است. اگر شما در حال نظارت بر يك درب هستيد، تعيين ميزان حساسيت روي 50٪، در صورت ورود يك سوژه بزرگ در ابعاد يك انسان به اتاق باعث ايجاد هشدار مي گردد.
مزاياي استفاده از تشخيص حركتصرفه جويي در هزينه هاشايد كمي دور از ذهن به نظر برسد اما در صورت عدم استفاده از اين نوع از دوربين ها شايد مجبور به استخدام فردي براي اهداف نظارتي خود باشيد شخصي كه همواره بايد بر تغييرات صورت گرفته در دوربين ها نظارت داشته و اطلاع دهد. طبيعي است كه شما مجبور به پرداخت دستمزد به اين فرد هستيد.
صرفه جويي در زماناغلب اوقات زمان زيادي صرف نظارت بر اموال در برابر نفوذ افراد مي شود. اما با استفاده از دوربين هاي تشخيص حركت، مي توان در زمان خود صرفه جويي نمود و وقت خود را صرف اهداف بهتري در شركت خود كرد. دوربين هميشه مي تواند در حالت آماده به كار باقي بماند و هنگامي كه يك شي يا انسان را حس كند، به طور خودكار شروع به ضبط مي كند، چند دقيقه بعد وقتي حركتي انجام نمي شود، دوربين ضبط را متوقف كرده و به حالت آماده به كار بر مي گردد. شما هر زمان كه بخواهيد مي توانيد به  دستگاه مراجعه نموده و تصاوير ضبط شده را مشاهده نماييد.
عملكرد حفاظتي بهتراگر عملكرد دوربين هاي معمولي را با دوربين هاي تشخيص حركت مقايسه نماييد، متوجه خواهيد شد كه دوربين هاي با قابليت تشخيص حركت امنيت بيشتري را فرآهم مي كنند. چه در حفاظت از خانه خود و چه در محل كار خود از آنها استفاده نماييد، اين نوع از دوربين ها بهترين گزينه هستند.
كارايي بالاتركارايي دوربين هاي تشخيص حركت بسيار بالاتر از ساير انواع دوربين مداربسته معمولي است. اين امر به اين دليل است كه دوربين تنها صحنه هاي مهم را ضبط مي كند. و تنظيمات آن به گونه اي است كه پس از تشخيص شروع به ضبط مي كند. اين بدين معني است كه آلارم در صورت ضرورت فعال مي گردد. مزيت آن اين است كه فضاي كمتري از هارد اشغال شده و فقط صحنه هايي را كه لازم است ثبت مي كند.


برچسب: دوربين حساس به حركت، حسگر حركت دوربين مداربسته،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۶:۵۱ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :