خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

بهترين مكان براي نصب دستگاه DVR و NVR

تجهيزات امنيتي به مثابه چشم و گوش يك مكان به حساب مي آيند. وقوع هر اتفاق و رخدادي در مكان مورد نظر توسط دوربين هاي مداربسته ثبت و در دستگاه هاي ضبط (NVR يا DVR) ضبط مي گردد و در صورت نياز هشدار هاي لازم توسط اين سيسيتم به كاربر مي رسد. به همين دليل بايد مكان مناسبي را براي نصب اين تجهيزات در نظر بگيريد كه از نظر سارقين، افراد خرابكار و يا هر عامل بيروني ديگري در امان باشد.

 انتخاب مكان مناسب براي نصب دستگاه DVR و NVR

اين مقاله راهكارهايي را براي نصب ادوات سيستم مداربسته در بهترين جاي ممكن در مكان مورد نظر ارائه مي دهد. در ابتدا بايد بدانيد كه چه از يك سيستم مداربسته آنالوگ استفاده مي كنيد و چه از دوربين هاي IP يا تحت شبكه هر دو اين سيستم ها مي توانند در معرض خطر دستكاري و تخريب قرار بگيرند. بنا بر يك تصور اشتباه عده اي از كاربران تصور مي كنند كه در نصب دوربين هاي ديجيتال از سيم و كابل كشي استفاده نمي گردد. پس خطر قطع و دستكاري كابل ها و سيم ها در اين سيستم ها وجود ندارد. اما اين تصور كاملا غلطي است و در نصب دوربين هاي تحت شبكه نيز از كابل هاي شبكه و كابل برق نيز استفاده مي گردد. همانطور كه ميدانيد دستگاه DVR براي ضبط تصاوير ويدئويي مورد استفاده قرار مي گيرد و به طور كلي محل ذخيره سازي و مديريت كليه اطلاعات ارسالي از دوربين ها است. به همين دليل از حساسيت بالايي برخوردار است و بايد در جاي مناسبي دور از دسترس افراد متفرقه و ساير عوامل فيزيكي قرار گيرد. در ادامه به معرفي مكان هايي كه جهت نصب ان مناسب هستند مي پردازيم: دستگاه هاي ضبط ويدئويي همچون NVR يا DVR اجزاي اصلي ذخيره سازي فيلم ها بوده و به عنوان يك مركز نظارت عمل مي كنند. اين دستگاه ها همواره هدف بسياري از سارقين و افراد خرابكار قرار مي گيرند؛ پس لازم است كه حتما در مكان مناسبي جاي بگيرند: 1. استفاده از باكس ها و محفظه هاي قفل داربعضي از كاربران از محفظه هاي قفل دار استفاده مي كنند كه مي تواند روش جالبي باشد. اما اين مسئله نيز وجود دارد كه خود اين محفظه بايد در كجا قرار بگيرد كه در اين رابطه بايد نكات زير را در نظر گرفت:نقطه اي را انتخاب كنيد كه براي كابل كشي ها مناسب باشد.اطمينان حاصل كنيد كه نقطه مورد نظر داراي تهويه مناسبي باشد.مكان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR يا NVR را در اتاق زير شيرواني يا سقف قرار دهيدمكان ديگري كه مي توانيد دستگاه خود را در آن قرار دهيد سقف اتاق يا استفاده از اتاق هاي زير شيرواني است(در صورت وجود). در اين حالت ممكن است كمي كابل كشي هاي مربوطه دشوار به نظر بيايند و يا حتي براي دسترسي به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شويد اما دسترسي سارقين به اطلاعات شما تا حدود زيادي كاهش مي يابد. 
3. مخفي كردن آنها در داخل ديوار يا سقف كاذبسقف ها و ديوار هاي كاذب نيز مي توانند مكان مناسبي براي سيستم مداربسته شما باشند و حتي مي توانيد پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسايل تزئيني مانند قابل عكس ساعت ديواري يا آويزهاي تزئيني سقفي آنها را بپوشانيد كه جلب توجه نكند. 4. از كمد(لباس، اسناد و مدارك و ...) يا قفسه هاي كتاب استفاده كنيداگر سيستم مداربسته در منزل است مي توانيد از يك كمد بي اهميت كه كمتر از آن استفاده مي كنيد براي مخفي كردن سيستم خود استفاده كنيد و يا مي توانيد آن را در قفسه هاي كتاب قرار داده و اطرافش را با وسايل دكوري بپوشانيد كه در معرض ديد نباشد. در پايان لازم به ذكر است كه ممكن است سارقين به سراغ رديابي سيم و كابل كشي هاي دوربين رفته و از اين طريق اتصال دستگاه ها با يكديگر را قطع كنند پس بهتر است از وسايلي براي پنهان سازي سيم ها كابل ها استفاده كنيد. براي مثال مي توانيد آنها را در داخل ديوار ها يا قرنيز ها كار گذاري نماييد.


برچسب: نصب دستگاه NVR، نصب دستگاه DVR، محل نصب دستگاه DVR،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۶:۵۱ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :