خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

كاربرد ويدئووال (Video Wall) در مانيتورينگ دوربين مداربسته

براي دستيابي به اهداف نظارتي و امنيتي در مكان ها و سازمان هاي بزرگ از جمله فرودگاه ها، ايستگاه هاي قطار و مترو، مراكز پليس و كنترل ترافيك به دليل استفاده از دوربين هاي متعدد معمولا اتاق هايي با نام اتاق مانيتورينگ در نظر گرفته مي شوند. با وجود اين اتاق ها نظارت و كنترل تصاوير ارسالي از دوربين هاي مداربسته با دقت و كيفيت بهتري انجام مي گردد. 
قاعدتا با وجود تعداد دوربين بالا در اين مكان ها نيازمند مانيتور هايي براي مشاهده تصاوير دوربين ها خواهيد بود به نحوي كه به طور دقيقي بتوان از جزئيات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع يافت. 
در برخي از اتاق هاي مانيتورينگ از سيستم هايي با نام ويدئو وال (Video Wall) براي نمايش تصاوير استفاده مي كنند در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين تكنولوژي آشنا نماييم. 
ويدئو وال يك سيستم پردازشگر و يك نمايشگر بزرگ است كه شامل بستري از پروژكتور ها و مانيتور هاست كه به صورت واحد عمل مي كنند. 
نقش ويدئووال (Video Wall) در دوربين مداربسته
در مقايسه با يك مانيتور معمولي، ويدئو وال ها به طور معمول اندازه تصوير بسيار بزرگتر و با تعداد پيكسل هاي بيشتري را ارائه مي دهند. زيرا از كنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد براي تشكيل يك تصوير بهره مي برند. ويدئو وال ها براي نمايش تصاوير بسيار بزرگ كه در مانيتور هاي معمولي جا نمي شوند مناسب هستند. 
ويدئو وال بر روي ديوار نصب مي گردند و اندازه آنها به گونه اي است كه معمولا بخش اعظمي از آن را اشغال مي كنند. هر كدام از نمايشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمايشگر هاي ديگر توليد مي شوند و مي توانند از 2، 4، 8، 9 و يا حتي صد صفحه نمايشگر تشكيل شوند. 
انواع و اقسام آنها هر كدام داراي ويژگي ها، مزايا و ظرفيت نمايشي و انعطاف پذيري مختلفي هستند. صرف هزينه براي خريد اين محصول براي سيستم مداربسته خود مستلزم بررسي و مطالعه دقيقي است. زيرا بسيار مهم است .بنابراين شناسايي و مشخص نمودن ابعاد و طراحي ويدئو وال براي هر پروژه بسيار مهم است. 
يك سيستم ويدئو وال كه به صورت دقيق و موثري با توجه به عوامل محيطي و انساني طراحي شده باشد ميتواند دسترسي راحت و بهينه به تصاوير نقاط مختلف در مكان مورد نظر را براي اپراتور ها در اتاق مانيتورينگ تضمين كند. 
اين به نوبه خود كمك مي كند تا صرفه جويي هاي لازم در انتقال اطلاعات بصري به حداكثر برسد. توانايي ارائه تصاوير واضح، با كيفيت بالا، و در اندازه هاي بزرگ از كارايي هاي عمده ويدئو وال هاست. كه به حفظ آگاهي از وضعيت محل در مراكز كنترل، كمك مي كند. 
تصميم گيري در مورد انتخاب ويدئو وال، بستگي به عوامل زيادي همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربين ها، اندازه ديوار و ... دارد. براي مثال ويژگي هاي سيستمي كه در يك محيط عمومي مانند پارك يا فروشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد با سيستمي كه در يك مركز كنترل و فرماندهي وجود دارد بسيار متفاوت است. 
تعيين ابعاد
به طور كلي براي تعيين ابعاد آن مي توان نكات زير را بكار برد:
شكل كلي و اندازه يك ويدئووال اغلب بايد با توجه به اندازه، شكل اتاق و مقدار فضاي موجود بر روي ديوار تعيين شود.
نزديكترين و دورترين فاصله مكان نشستن اپراتور ها از ديوار بايد در نظر گرفته شود.
انتخاب نمايشگر ها بايد مطابق با توانايي آنها در نمايش جزئيات و يا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در كار نظارتي اپراتور ها اختلالي ايجاد نگردد براي مثال براي خواندن نوشته هاي ريز در تصوير به مشكل بر نخورند.


مراحل طراحي و انتخاب
بهترين نقطه از اتاق را براي نصب ويدئو وال انتخاب نماييد.
موقعيت ميز و صندلي هاي هر اپراتور را تعيين كنيد.
پس از انتخاب ديوار مناسب براي نصب، ارتفاع ويدئو وال را از كف و در نقطه اي كه شروع مي شود تا قسمت بالايي و انتهايي ديوار را اندازه بگيريد.
سيستم خود را از برندهاي مطرح و با دوام و عمر طولاني و در عين حال با قيمت مناسب انتخاب نمائيد
محل اشيا ديگري مانند آرم شركت، ساعت، شاخص هاي فركانس و ... را كه مايليد بر روي ديوار و در كنار نمايشگر ها قرار بدهيد تعيين كنيد.
اكنون اندازه و شكل مورد نظر را براي سيستم ويدئو وال خود تعيين كنيد.
ابعاد و وضوح هر كدام از صفحات نمايشگر را تعيين نماييد.
از يك فروشنده ويدئو وال بخواهيد تعداد نمايشگر هايي را كه با توجه به اندازه هاي گرفته شده از اتاق ديوار و ... لازم داريد را محاسبه كند.


برچسب: طراحي اتاق مانيتورينگ، اجراي پروژه ويدئووال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :