خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

دوربين ديد در شب مادون قرمز

واژه infrared) IR) به معناي طيف مادون قرمز است. دوربين هاي ديد در شب IR از طريق استفاده از LEDهاي مادون قرمز محيط اطراف خود را روشن كرده و امكان تصوير برداري در شب را فراهم مي اورند. امواج مادون قرمز به قسمتي از طيف امواج گفته مي شود كه به وسيله چشم انسان قابل روئيت نيستند اما به وسيله سنسورهاي تصوير دوربين ها قابل شناسايي هستند.

از اين طريق دوربين هاي ديد در شب مادون قرمز ميتوانند بدون به وجود آوردن نور مرئي محيط اطراف خود را روشن كنند. بايد توجه داشته باشيد كه نور مادون قرمز از برد كمتري نسبت به نور مرئي برخوردار است و قسمت وسيعي از طيف آن امكان عبور از شيشه هاي ضخيم را ندارد پس در صورت وجود شيشه در مسير دوربين نور دوربين به وسيله آن منعكس مي شود. پرتو مادون قرمز همچنين امكان شناسايي رنگ ها براي حسگر دوربين را از بين خواهد برد و تمامي تصاويري كه از طريق روشنايي اين چراغ ها ضبط شده باشند به صورت سياه و سفيد ديده مي شوند. 

نقاط ضعف ديد در شب IR

با وجود اينكه به واسطه سادگي و كم هزينه بودن استفاده از ديد در شب IR در دروبين هاي مداربسته بسيار رايج است اما با اين حال اين شكل از ديد در شب داراي نقاط ضعف خود نيز هست:اشباع تصوير: بزرگترين نقطه ضعف ديد در شب IR اشباع شدن تصوير به واسطه نزديك شدن اجسام با افراد به دوربين است. به دليل پرتاب نور بالا در دوربين هاي ديد در شب و سياه و سفيد بودن تصوير در صورت نزديك شدن افراد به دوربين ممكن است صورت آنها به طور كامل روشن به نظر رسد كه امكان تشخيص صورت را كاهش خواهد داد. مكانيزم Smart IR براي جبران اين نقطه ضعف ايجاد شده است و با تنظيم IR دوربين احتمال اشباع شدن اجسام نزديك به دوربين را كاهش مي دهد.انعكاس روي سطوح: سطح فلزي و شيشه اي نور مادون قرمز را به نحوي متفاوت از نور مرئي منعكس مي كنند. اين موضوع باعث خواهد شد امكان ديدن اجسام پشت شيشه كاهش يابد و يا پلاك خودروها بر اثر انعكاس امواج مادون قرمز به صورت كاملا روشن به نظر رسد. از اين رو معمولا دوربين هاي ديد در شب را به صورت بدون IR انتخاب كرده و براي خواندن پلاك از نور مرئي استفاده مي كنند.برد پايين: انتشار امواج مادون قرمز با برد كمتري نسبت به نور مرئي صورت مي گيرد و البته LEDهاي مادون قرمز حتي در صورت زياد بودن از نظر تعداد هم نور محدودي را ايجاد مي كنند. برد مفيد دوربين هاي ديد در شب معمولا بيش از 30 متر نيست و در صورتي كه محيط كاملا تاريك و باز باشد اين برد كمتر نيز خواهد شد.

EXIR IR به جه معناست؟

LEDهاي ديد در شب EXIR نوعي از LEDهاي پرقدرت ديد در شب هستند كه به علت تمركز بيشتر و انتشار متمركز برد ديد در شب بسيار بيشتري را براي دوربين هاي مداربسته ايجاد مي كنند. استفاده از دوربين هاي با اين نوع ديد در شب براي ايجاد ديد در شب برد بالا بسيار مناسب خواهد بود. 


IR Cut به چه معناست؟

IR Cut نام نوعي فيلتر است كه از ورود انواج مادون قرمز در طول روز به دوربين جلوگيري مي كند. براي اطلاعات بيشتر در رابطه با اين فيلتر مقاله تخصصي فيلتر IR Cut را بخوانيد. 


برچسب: مادون قرمز ir، برد ديد در شب دوربين مداربسته، ديد در شب مادون قرمز (IR)،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۴۷:۴۵ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :