خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

نصب هارد در دستگاه DVR و NVR دوربين مداربسته

يكي از مراحل نصب دوربين مداربسته نصب هاردديسك ها است. براي ذخيره و نگه داري تصوير در دوربين مداربسته به هاردديسك نياز داريد. دستگاه هاي ضبط DVR و NVR داراي حافظه داخلي نيستند و اين هاردديسك ها را بايد بر روي دستگاه هاي DVR و NVR نصب كرد. اما نصب هارد در دستگاه DVR و NVR دوربين مداربسته داراي مراحل و نكاتي است كه در اين مطلب به توضيح آن مي پردازيم.
نكات مهم پيش از نصب1. ابتدا بايد به اين نكته توجه نمائيد كه هاردديسك هاي استفاده شده در دستگاه هاي ضبط NVR و DVR از نوع Internal هستند. يعني همانند همان هارديسك هايي كه در كامپيوترهاي معمولي مورد استفاده قرار مي گيرند.
2. از آنجايي كه دستگاه هاي ضبط DVR و NVR تماما داراي كابل ساتا SATA براي اتصال به هارد هستند، پس بايد در هنگام خريد توجه داشته باشيد كه هارد شما داراي پورت ساتا براي اتصال به دستگاه باشد.
3. در هنگام خريد هارد اين نكته را در نظر بگيريد كه دستگاه هاي ضبط با توجه به مدلشان از هاردديسك هاي با ظرفيت مختلف پشتيباني مي كنند. همچنين تا تعداد مشخصي از هارد قابل اتصال به اين دستگاه هاست. اين مشخصلا معمولا دربروشور خريد اين محصولات درج شده و قابل مشاهده است.
مراحل نصبدستگاه DVR/NVR داراي يك كيس يا بدنه هستند. اين كيس با چند پيچ در طرفين آن بسته شده است، ابتدا بايد اين پيچ ها را باز كنيد.
1
پس از باز كردن كامل كيس مهم ترين موردي كه مشاهده مي كنيد مادربرد دستگاه است. بر روي اين برد پورت هاي SATA قرار دارند كه شكل اِل مانندي دارند. از ديگر موارد قابل مشاهده بر روي برد مي توان به كابل هايي بارنگ سياه، قرمز و زرد نام برد كه بايد به هارديسك(ها) متصل گردند.
2
براي نصب هاردديسك ها در داخل كيس دستگاه وسايل لازم اعم از كابل SATA (كه معمولا قرمز رنگ است) و پيچ هاي لازم براي بستن و فيكس كردن هارد قرار داده شده است.
3
براي نصب هارد ابتدا بايد يك سر كابل SATA را به برد دستگاه DVR/NVR و سر ديگر آن را به DVR متصل نمائيد. سر پورت ها كاملا مشخص و شكل دار هستند و به همين دليل اشتباهي در اتصال آنها رخ نمي دهد. پس از آن بايد كابل تغذيه موجود در DVR را به هارد متصل كنيد.
4
كابل هاي متصل شده را كنترل كرده و از اتصال صحيح آنها مطمئن شويد. سپس هارديسك ها را در محل نصب DVR/NVR كه معمولا داراي 4 عدد پيچ به ازاي هر هارد است قرار دهيد. سپس دستگاه را بلند كرده و پيچ ها را از دستگاه ببنديد.
5
پس از انجام عمليات بالا دستگاه را روشن كنيد و وارد منوي آن شويد. چنانچه مراحل نصب گفته شده را به درستي انجام داده باشيد هارديسك ها در منوي دستگاه قابل مشاهده خواهند بود. پس از اين مرحله مي توانيد درب كيس دستگاه را ببنديد.
6
به قسمت منوي دستگاه رفته و در قسمت مربوط به هارد بخشي براي فرمت هارد وجود دارد. از اين قسمت هارد را فرمت كرده تا كاملا خالي شود و تصاوير در آن ذخيره شود.
7
علت عدم نمايش هاردديسك در منوي DVR/NVRپس از نصب هاردديسك بر روي دستگاه ممكن است در منوي دستگاه آنها را مشاهده نكنيد. عدم نمايش هارديسك ها مي تواند به دلايل مختلفي باشد. براي رفع اين مسئله موارد زير را كنترل كنيد:
دستگاه را باز كرده و اتصال هر يك از كابل ها به پورت هاي مربوطه را چك كنيد.گاهي اوقات ممكن است اشكال از كابل SATA باشد. براي اطميناي كابل ديگري خريده و جايگزين نمائيد.امكان دارد مشكل از خود هاردديسك(ها) باشد. در اين صورت مي توانيد ابتدا آنها را فرمت كرده و يا تعمير يا تعويض كنيد.امكان دارد از هاردي استفاده كرده باشيد كه دستگاه شما آن را ساپورت نمي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۱:۳۰ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :