خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

چيپ تصوير EX-View CCD در دوربين مدار بسته


EX-View يكي از انواع حسگر تصوير CCD است كه توسط شركت SONY ساخته شده است. اين حسگر داراي حساسيت بالاتري نسبت به نور است. در واقع، ويژگي اصلي اين حسگر در حساسيت بالاي آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت كلي اين CCD ها تنها در دوربين هاي با قابليت ديد در شب  IR مورد استفاده قرار مي گيرند
EX-View يك فناوري اختصاصي SONY است كه در آن فتوديود ها در ساختار CCD داراي كارايي بهتري در تبديل فوتون به الكترون هستند. فتوديودها در واقع شناساگرهاي نوري مي‌باشند كه ميتوانند انرژي نوراني را به جريان الكتريكي تبديل كند. علاوه بر اين، هر فتوديود ديجيتالي (هر فتوديود=يك پيكسل در تصوير) داراي يك لنز ميكروسكوپي است كه وظيفه دريافت و  متمركز ساختن نور را بر عهده دارد.
اين ساختار باعث مي شود تا در مقايسه با CCD هاي با ورژن پايين تر سوني، حساسيت نوري تا دو برابر نسبت به نور مرئي و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز ارتقا يابد. همچنين نرخ LUX در CCD هاي EX-View براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز تا دو برابر بيشتر از CCD هاي Super HAD سوني است.
كاربرد هاي چيپ EX-View در دوربين مدار بسته هايك ويژن

استفاده از اين نوع حسگر براي فضاهاي روباز كه در آن هيچ كنترلي بر روي نور موجود در محيط وجود ندارد بسيار مناسب است.براي استفاده در مكان هايي مانند كارخانه ها كه دوربين ها در تك تك نقاط آن نصب شده اند و كاربر نيازمند تصاويري با رزولوشن بالا حتي در هنگام شب و در نور كم است.مناسب براي مكان هايي است كه نيازمند نور IR براي ثبت تصاوير هستند. 
در پايان لازم به ذكر است كه نبايد توقع داشته باشيد كه نوع CCD مي تواند تفاوتي را در رزولوشن تصوير شما ايجاد كند.  براي مثال در روزولوشن 720TVL در يك CCD معمولي و Exview CCD جزئيات يكساني را براي شما به نمايش مي گذارد. وتنها تفاوت موجود اين است كه حسگر Exview  داراي نويز كمتري را در شرايط كم نور است.


برچسب: انواع چيپ تصوير دوربين مداربسته، چيپ تصوير ايكس ويو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۴:۴۳ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :