خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

تنظيمات PRESET در دوربين مدار بسته

دوربين هاي مدار بسته گردان به دليل كاركرد متفاوتي كه نسبت به ساير دوربين هاي مدار بسته دارند اغلب داراي ويژگي هاي متمايز كننده اي هستند.

آشنايي با PRESET در دوربين مداربسته گردان هايك ويژن
قابليت تنظيم Preset (پيش فرض) يك قابليت خاص در دوربين هاي مدار بسته گردان است. تنظيمات اين قابليت توسط كاربر تعريف مي گردد و كاربر مي تواند دوربين را براي حالت هاي مختلف زوم، فوكوس و جهت ثبت تصاوير با استفاده از اين قابليت تنظيم كند. شما مي توانيد حركات Pan-Tilt-Zoom را در جهات و زواياي دلخواه براي دوربين تنظيم نماييد. با استفاده از دستگاه DVR خود مي توانيد Preset هاي مختلفي را براي دوربين خود تنظيم نماييد.


دوربين هاي گردان معمولا قابليت تعريف تعداد مشخصي از Preset را دارند كه البته اين تعداد معمولا خيلي بيشتر از سطح نياز كاربر است. براي مثال مي توانيد Preset اول را بر روي درب ورودي تعريف كرده و Preset دوم را نيز براي محوطه پشتي را تنظيم كنيد. همچنين مي توانيد بازه زماني كنترل هر يك از زواياي محوطه را نيز مشخص نماييد. براي مثال Preset اول را روي ده ثانيه و Preset دوم را روي 15 ثانيه قرار دهيد.


نحوه تنظيم و فعالسازي Preset هاي مختلف
در صورتي كه Preset هاي مختلفي را تنظيم كرده ايد به راحتي مي توانيد با انتخاب شماره هر كدام نقطه دلخواه خود را مشاهده كنيد. براي تنظيم آن مي توانيد طبق موارد زير پيش رويد:


1. ابتدا به منوي تنظيمات Preset (preset configuration) برويد:
MAIN MENU > DOME SETTINGS > PRESETS


2. شماره PRESET خود را براي تنظيم انتخاب كنيد:
به PRESET NUM رفته و بر روي IRIS+ كليلك كنيد. با بالا و پايين كردن CURSOR شماره PRESET اي كه قصد تنظيم آن را داريد انتخاب كنيد.


3. موقعيت PRESET خود را تنظيم كنيد:
به قسمت PRESET PTZ رفته و بر روي IRIS+ براي تنظيم PRESET پيش فرض كليلك كنيد. با استفاده از دكمه هاي نشانگر جهت دوربين را براي موقعيت دلخواه تغيير دهيد، سپس بر روي IRIS + براي تأييد تنظيمات و بازگشت به منوي قبلي كليك كنيد.


 


در پايان لازم است كه به دو نكته توجه نمائيد:


براي دوربين هاي اسپيد دام تا 255 PRESET مي توان تعريف نمود.
 تنظيمات PRESET اي كه از قبل توسط خود سيستم براي دوربين تعريف شده اند را نمي توان حذف يا اديت كرد.


برچسب: پريست، پريست دوربين گردان، دوربين مداربسته گردان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۸:۵۸ توسط:پوريا موضوع:

آشنايي با نحوه نصب دوربين مداربسته تحت شبكه

با توجه به تفاوت هاي موجود در تكنولوژي بكار رفته در هر كدام از دوربين هاي مداربسته آنالوگ و تحت شبكه مراحل و نحوه نصب هر كدام از اين دو نيز تفاوت هاي اساسي با هم دارد. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با نحوه نصب دوربين مدار بسته تحت شبكه آشنا كنيم.

آموزش نصب دوربين مداربسته تحت شبكه

اطلاعات پيش از نصبپيش از آنكه به سراغ توضيحات مربوط به مراحل نصب برويم بايد به ذكر برخي نكات مهم در اين باره بپردازيم. شما بايد در هنگام انتخاب و طراحي سيستم مداربسته خود به فاكتورهايي توجه نمائيد:

اولين فاكتور مهم انتخاب نوع تغذيه دوربين هاي مداربسته است. شما در اين مورد دو گزينه متفاوت پيش رو داريد:تغذيه دوربين ها با استفاده از تكنولوژي POE: تكنولوژي POE بسيار مقرون به صرفه است و در آن تغذيه دوربين ها از طريق كابل شبكه است.تغذيه دوربين ها به صورت جداگانه: در اين حالت شما مي توانيد براي تغذيه دوربين ها از منبع تغذيه مجزا و كابل برق استفاده كنيد.2. دومين عامل مهم در انتخاب، مربوط به دستگاه ضبط و نوع سرور مناسب براي سيستم مداربسته است. كه در اين رابطه شما با چندين گزينه متفاوت مواجه هستيد، قبل از آنكه به توضيح آنها بپردازيم بايد بدانيد كه هر كدام از اين روش ها داراي مزايا و معايب خاص خود هستند. در ادامه به شرح برخي از آنها اشاره مي كنيم:
در حالت اول شما مي توانيد تمامي دوربين هاي مداربسته خود را با استفاده از سوئيچ (اگر NVR از نوع POE باشد ديگر نيازي به سوئيچ نيز نخواهيد داشت) به NVR متصل نمائيد و تصاوير ارسالي از دوربين ها را در هارد نصب شده در NVR ضبط كنيد. براي مشاهده تصاوير نيز مي توانيد دستگاه NVR خود را به يك نمايشگر متصل نمائيد. اين روش ساده ترين و راحت ترين روش نصب يك سيستم مداربسته تحت شبكه است .در توضيح روش دوم بايد بگوئيم كه  تا حدود زيادي مشابه روش اول است. اما در اين روش يك تفاوت عمده وجود دارد و آن هم اين است كه اين روش براي زمان هايي است كه نياز به مشاهده تصاوير دوربين ها از طريق شبكه وجود دارد. روش كار در آن بدين صورت است كه با اتصال يك يا چند كامپيوتر به شبكه و نصب نرم افزار Client بر روي دستگاه ها قادر به مشاهده تصاوير دوربين ها در آنها خواهيد بود.در روش سوم از يك كامپيوتر يا سرور براي ضبط و پخش تصاوير دوربين ها استفاده مي گردد. سرور وظيفه ضبط و پخش تصاوير دوربين ها را بر عهده خواهد داشت. البته در اين حالت نيز شما مي توانيد از كامپيوتر هاي ديگر در شبكه براي ديدن يا ضبط تصوير استفاده كنيد.حالت چهارم مختص زمان هايي است كه تنها يك عدد دوربين تحت شبكه در مدار وجود دارد بدين ترتيب مي توان آن را مستقيما به به كامپيوتر يا مودم متصل نمود.تجهيزات مورد نياز جهت نصبدوربين مداربسته ديجيتال(IP): همانطور كه مي دانيد دستگاهي است كه تصاوير را دريافت و ارسال مي كند.دستگاه ضبط NVR يا سرور: ضبط و پردازش تصاوير در يك سيستم مداربسته بر عهده دستگاه NVR يا سرور است.كابل شبكه: كابل شبكه وظيفه انتقال اطلاعات و تصاوير را از دوربين به دستگاه هاي ضبط بر عهده دارد. در صورت استفاده ازسوئيچ يا ان وي آر POE، كابل شبكه مي تواند عمل برق رساني به دوربين ها را نيز انجام دهد.كابل برق (در صورت عدم استفاده از فناوري POE): در صورتي كه از NVR يا سوئيچ غير POE استفاده مي كنيد بايد از كابل برق جهت برق رساني استفاده نمائيد. منبع تغذيه (در صورت عدم استفاده از فناوري POE): در صورتي كه از NVR يا سوئيچ غير  POE استفاده مي كنيد بايد از منبع تغذيه براي عمل برق رساني دوربين ها استفاده مي شود.سوئيچ شبكه: نقش سوئيچ شبكه در واقع اتصال چندين دستگاه مختلف (دوربين، NVR و…) از طريق شبكه ارتباطي LAN است. در صورتي كه سوئيچ  از نوع POE  باشد عمل تغذيه دوربين ها را نيز انجام خواهد داد.هارد ديسك: از هارد ديسك ها در تعداد و ظرفيت هاي ذخيره سازي مختلف مي توان جهت ضبط تصاوير و اطلاعات استفاده نمود.ساير تجهيزات: شامل تمامي ادوات و وسايلي مانند داكت، لوله، فلكسي، ترانك، پايه و… است كه در كابل كشي و نصب مورد استفاده قرار مي گيرندمراحل نصب1. اتصال دوربين به  NVRاتصال دوربين به  NVR كار بسيار ساده اي است. بيشتر NVR هاي امروزي از نوع Plug and play هستند اين بدين معني است كه تنها لازم است دوربين را به NVR متصل نمايد و تصاوير را مشاهده نماييد.
2. اتصال دوربين به كامپيوتربسته به نوع برند دوربين مداربسته روش هاي متفاوتي براي اتصال دوربين به كامپيوتر وجود دارند. اما به صورت كلي روش كلي نصب اين دوربين ها به شرح زير است:
1. در ابتدا بايد دوربين ها را به منبع تغذيه متصل كنيد (در صورت عدم استفاده از سوئيچ POE).
2. دوربين با استفاده از كابل شبكه به سوئيچ متصل كرده و سپس سوئيچ را به كامپيوتر متصل كنيد.
3. پيدا كردن دوربين ها در شبكه از نرم افزار IP Finder يا نرم افزار هاي مشابه استفاده كنيد. (در صورتي كه اين نرم افزار بر روي CD دوربين ها موجود نبود مي توانيد از اينترنت اين نرم افزار را دانلود كنيد.)
4. در نرم افزار IP Finder شما ميتوانيد آدرس IP دوربين خود را بيابيد.
5. حال آدرس IP تمامي دوربين ها را به رنج آدرس موجود در شبكه تغيير دهيد.
6. نرم افزار CMS يا PCNVR مرتبط با دوربين ها را بر روي كامپيوتر نصب كنيد.


برچسب: آموزش نصب دوربين شبكه، آموزش نصب دوربين مداربسته IP، آموزش نصب دوربين مداربسته شبكه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۰:۰۳ توسط:پوريا موضوع:

كاربرد ويدئووال (Video Wall) در مانيتورينگ دوربين مداربسته

براي دستيابي به اهداف نظارتي و امنيتي در مكان ها و سازمان هاي بزرگ از جمله فرودگاه ها، ايستگاه هاي قطار و مترو، مراكز پليس و كنترل ترافيك به دليل استفاده از دوربين هاي متعدد معمولا اتاق هايي با نام اتاق مانيتورينگ در نظر گرفته مي شوند. با وجود اين اتاق ها نظارت و كنترل تصاوير ارسالي از دوربين هاي مداربسته با دقت و كيفيت بهتري انجام مي گردد. 
قاعدتا با وجود تعداد دوربين بالا در اين مكان ها نيازمند مانيتور هايي براي مشاهده تصاوير دوربين ها خواهيد بود به نحوي كه به طور دقيقي بتوان از جزئيات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع يافت. 
در برخي از اتاق هاي مانيتورينگ از سيستم هايي با نام ويدئو وال (Video Wall) براي نمايش تصاوير استفاده مي كنند در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين تكنولوژي آشنا نماييم. 
ويدئو وال يك سيستم پردازشگر و يك نمايشگر بزرگ است كه شامل بستري از پروژكتور ها و مانيتور هاست كه به صورت واحد عمل مي كنند. 
نقش ويدئووال (Video Wall) در دوربين مداربسته
در مقايسه با يك مانيتور معمولي، ويدئو وال ها به طور معمول اندازه تصوير بسيار بزرگتر و با تعداد پيكسل هاي بيشتري را ارائه مي دهند. زيرا از كنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد براي تشكيل يك تصوير بهره مي برند. ويدئو وال ها براي نمايش تصاوير بسيار بزرگ كه در مانيتور هاي معمولي جا نمي شوند مناسب هستند. 
ويدئو وال بر روي ديوار نصب مي گردند و اندازه آنها به گونه اي است كه معمولا بخش اعظمي از آن را اشغال مي كنند. هر كدام از نمايشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمايشگر هاي ديگر توليد مي شوند و مي توانند از 2، 4، 8، 9 و يا حتي صد صفحه نمايشگر تشكيل شوند. 
انواع و اقسام آنها هر كدام داراي ويژگي ها، مزايا و ظرفيت نمايشي و انعطاف پذيري مختلفي هستند. صرف هزينه براي خريد اين محصول براي سيستم مداربسته خود مستلزم بررسي و مطالعه دقيقي است. زيرا بسيار مهم است .بنابراين شناسايي و مشخص نمودن ابعاد و طراحي ويدئو وال براي هر پروژه بسيار مهم است. 
يك سيستم ويدئو وال كه به صورت دقيق و موثري با توجه به عوامل محيطي و انساني طراحي شده باشد ميتواند دسترسي راحت و بهينه به تصاوير نقاط مختلف در مكان مورد نظر را براي اپراتور ها در اتاق مانيتورينگ تضمين كند. 
اين به نوبه خود كمك مي كند تا صرفه جويي هاي لازم در انتقال اطلاعات بصري به حداكثر برسد. توانايي ارائه تصاوير واضح، با كيفيت بالا، و در اندازه هاي بزرگ از كارايي هاي عمده ويدئو وال هاست. كه به حفظ آگاهي از وضعيت محل در مراكز كنترل، كمك مي كند. 
تصميم گيري در مورد انتخاب ويدئو وال، بستگي به عوامل زيادي همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربين ها، اندازه ديوار و ... دارد. براي مثال ويژگي هاي سيستمي كه در يك محيط عمومي مانند پارك يا فروشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد با سيستمي كه در يك مركز كنترل و فرماندهي وجود دارد بسيار متفاوت است. 
تعيين ابعاد
به طور كلي براي تعيين ابعاد آن مي توان نكات زير را بكار برد:
شكل كلي و اندازه يك ويدئووال اغلب بايد با توجه به اندازه، شكل اتاق و مقدار فضاي موجود بر روي ديوار تعيين شود.
نزديكترين و دورترين فاصله مكان نشستن اپراتور ها از ديوار بايد در نظر گرفته شود.
انتخاب نمايشگر ها بايد مطابق با توانايي آنها در نمايش جزئيات و يا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در كار نظارتي اپراتور ها اختلالي ايجاد نگردد براي مثال براي خواندن نوشته هاي ريز در تصوير به مشكل بر نخورند.


مراحل طراحي و انتخاب
بهترين نقطه از اتاق را براي نصب ويدئو وال انتخاب نماييد.
موقعيت ميز و صندلي هاي هر اپراتور را تعيين كنيد.
پس از انتخاب ديوار مناسب براي نصب، ارتفاع ويدئو وال را از كف و در نقطه اي كه شروع مي شود تا قسمت بالايي و انتهايي ديوار را اندازه بگيريد.
سيستم خود را از برندهاي مطرح و با دوام و عمر طولاني و در عين حال با قيمت مناسب انتخاب نمائيد
محل اشيا ديگري مانند آرم شركت، ساعت، شاخص هاي فركانس و ... را كه مايليد بر روي ديوار و در كنار نمايشگر ها قرار بدهيد تعيين كنيد.
اكنون اندازه و شكل مورد نظر را براي سيستم ويدئو وال خود تعيين كنيد.
ابعاد و وضوح هر كدام از صفحات نمايشگر را تعيين نماييد.
از يك فروشنده ويدئو وال بخواهيد تعداد نمايشگر هايي را كه با توجه به اندازه هاي گرفته شده از اتاق ديوار و ... لازم داريد را محاسبه كند.


برچسب: طراحي اتاق مانيتورينگ، اجراي پروژه ويدئووال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:پوريا موضوع:

دوربين مدار بسته POE

تغذيه و برق رساني به تجهيزات مدار بسته شبكه يكي از چالش هاي پيش رو در هنگام نصب و راه اندازي يك سيستم تحت شبكه است. علي الخصوص در زمان هايي كه مجبور هستيد مكاني را با تعداد دوربين  مداربسته بالا تجهيز كنيد زيرا در اين صورت كابل كشي همزمان برق و شبكه اين تجهيزات نيز پيچيده تر و هزينه برتر مي گردد.
POE چيست؟فناوري POE در كابل هاي شبكه اين امكان را فرآهم آورده كه در حين انتقال ديتا برر روي كابل شبكه جريان الكتريكي نيز بتواند از اين كابل ها عبور كند و دوربين ها و ساير تجهيزات از اين طريق تغذيه گردند. بر طبق استاندارد IEEE 802.3at كه تكنولوژي POE نشات گرفته از آن است توان هر پورت برابر با 15.4 وات در عمل انتقال برق است كه براي دستگاه هاي مختلف استفاده مي شود. خب اين مقادير به صورت نظري است و در عمل اين عدد به 12.95 وات مي رسد به اين دليل كه مقاومت و اتلاف انرژي در طول كابل در نظر گرفته نشده است.
مزاياي فناوري POE در دوربين مدار بستهاستفاده از تكنولوژي  POE داراي مزاياي بي شماري است كه در ادامه شما را با برخي از آنها آشنا مي كنيم:
1. صرفه جويي در هزينه هاي بستر سازيبه دليل آنكه هر دو عمل انتقال ديتا و برق در تكنولوژي POE تنها بر روي يك كابل انجام مي شود در كاهش هزينه هاي كابل كشي بسيار تاثيرگذار است.
2. سهولت در نصب و انعطاف پذيرياستفاده از تكنولوژي POE در نصب و راه اندازي تجهيزات تحت شبكه منجر به كاهش چشمگير هزينه ها مي گردد. تجهيزاتي از جمله دوربين هاي مدار بسته ديجيتال (IP)  نقاط دسترسي يا Access Point ، دستگاه هاي ضبط NVR و … مي توانند در هر نقطه اي از پروژه كه بيشترين كاربرد را دارند، قرار گرفته و در صورت لزوم به راحتي به مكان ديگري منتقل گردند. بدون آنكه  نيازي به وجود كابل كشي ها و  پريز هاي برق متعدد براي تك تك آنها وجود داشته باشد. همچنين POE اين امكان را به شما مي دهد كه تجهيزات خود را در مكان هاي غير قابل دسترس مانند سقف هاي كاذب و ديوار نيز نصب كنيد.
3. كارايي بيشتر و بهتر انتقال اطلاعات و برق از طريق POE يك فناوري هوشمند محسوب مي گردد. برق POE از يك منبع مركزي تامين مي گردد و ديگر نيازي به مجموعه اي از آداپتورهاي ديواري توزيع شده در سرتاسر تجهيزات به صورت جداگانه براي هر دستگاه وجود ندارد. در ضمن با در نظر گرفتن يك منبع برق اضطراي يا همان دستگاه  UPS نيز مي توان در هنگام قطع برق از كاركرد آن اطمينان يافت.
قدرت يا توان POE چقدر بايد باشد؟توان خروجي يا وات دستگاه poe يكي از عواملي است كه بايد در هنگام خريد و انتخاب به ان توجه نمود. همچنين با توجه به تعداد دوربين ها و وسعت پروژه بايد ساير مشخصات ان همچون تعداد پورت هاي خروجي توان كل دستگاه و نيز توان مصرفي دستگاه هاي متصل شونده به ان را مد نظر قرار داد.
+POE و تفاوت آن با POE+POE  نسخه بروز شده از استاندارد IEEE 802.3at است. تفاوت اصلي +POE با نسخه قبلي در قدرت انتقال نيروي برق است كه 2 برابر نسخه قبلي است. در استاندارد POE توان دستگاه برابر با 15.4 وات در هر پورت است در حاليكه در  +POE اين عدد برابر با 30 وات در هر پورت است. با اين وجود همواره مقداري از توان در حين عبور از طول كابل به هدر مي رود. در نتيه به صورت عملي حداكثر توان تضميني موجود در هر پورت در POE برابر با 12.95 و در +POE برابر با 25.5 وات است.
كاربرد هاي فناوري POE دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه هايك ويژن

تلفن هاي تحت شبكهروتر هاي شبكهتجهيزاتي كه به صورت وايرلس كار مي كنند مانند مودم هاي  WIFI، نقاط دسترسي (Access Ponit )، فكس، پرينتر…سيستم هاي پيجر و تقويت كننده هاي بلندگو نصب شده در داخل راهروهادستگاه هاي صنعتي مانند سنسورها، كنترلر ها و …و …POE چگونه كار مي كند؟استفاده از تكنولوژي POE در تجهيزات شبكه كاري آسان و بدون پيچيدگي خاصي است و از طرق زير انجام مي شود:
1. استفاده از سوئيچ  POEسوئيچ POE يكي از تجهيزات تحت شبكه است. اين سوئيچ  داراي درگاه انتقال برق است و مي توان ساير تجهيزات تحت شبكه را به راحتي به آن متصل نمود. براي حفظ ايمني و سلامت دستگاه هاي متصل شونده سوئيچ ابتدا سيگنال ضعيف به هر كدام از تجهيزات ارسال مي كند و به اين طريق تشخيص مي دهد كه آيا تجهيزات مورد نظر با  POE سازگار هستند يا خير. سپس عمل انتقال برق را انجام مي دهد.
2. استفاده از POE Injectorدر صورتي كه سوئيچ POE در دسترس نباشد و يا خريد آن هزينه بر بوده و يا تجهيزات مورد نظر داراي پورت POE نباشند مي توان ازدستگاه POE injector  استفاده كرد. در واقع منبع تغذيه POE يا POE injector براي اضافه كردن قابليت POE به تجهيزات شبكه غير POE است. عملكرد آن بدين صورت است كه با ورود كابل شبكه به دستگاه ، خروجي آن به صورت POE در مي آيد.
3. استفاده در دستگاه ضبط  NVRبرخي از دستگاه هاي NVR  داراي خروجي هاي POE هستند و به اين ترتيب ديگر نيازي به صرف هزينه براي خريد سوئيچ POE به صورت جداگانه وجود ندارد. با استفاده از NVR POE دوربين ها از طريق يك كابل هر كدام به صورت جداگانه به NVR متصل شده و برق مصرفي شان از طريق NVR تامين مي گردد.


برچسب: دوربين مداربسته POE، منبع تغذيه POE،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۳:۲۱ توسط:پوريا موضوع:

بهترين برند دوربين مدار بسته

نصب دوربين مدار بسته در اماكن عمومي، خصوصي، شركت ها، سازمان ها و …ب ه يك ضرورت امنيتي تبديل شده است. در حال حاضر با توجه به تنوع زياد اين محصولات و گسترش فراگير آن در بازار گزينه هاي متعددي براي خريد پيش روي كاربران است. به دليل آنكه هموراه پيش از خريد بايد به تمامي فاكتور هاي مهم اعم از دوام، كيفيت، قيمت، ويژگي هاي فني و … يك محصول توجه نمود، لذا در اين مقاله سعي كرده ايم تا راهنمايي هاي لازم را در اين خصوص در اختيار شما بگذاريم.

بهترين نوع دوربين مدار بسته كدام است؟
برندهاي اصلي و برندهاي متفرقههمانطور كه مستحضر هستيد برندهاي مختلفي در حال حاضر در بازار وجود دارند از برند هاي مطرح و مشهور گرفته تا برند هاي ضعيف تر و بعضا محصولات فيك و Noname. اين موضوع مي تواند كمي انتخاب را براي كاربر سخت كنند به همين دليل در مطلب زير به معرفي برخي از برندهاي با كيفيت و با ويژگي هاي متناسب با نياز كاربران مي پردازيم:
هايك ويژن هايك ويژن يك برند چيني است كه سال هاست در زمينه توليد محصولات امنيتي و نظارتي فعاليت دارد. هايك ويژن يكي از برند هاي بزرگ و مطرح در سطح جهاني در اين زمينه است و جزء برندهاي با كيفيت چيني است. با داشتن قيمت خوب و برخورداري از كيفيت مناسب اين محصولات از محبوبيت و عموميت زيادي در ميان كاربران برخوردار هستند. برند هايك ويژن يكي از پيشگامان تغيير و تحول در زمينه صنعت نظارت، و پرفروش ترين برند دوربين مدار بسته در داخل ايران است كه در بسياري از اماكن، سازمان ها، بانك ها، مراكز دولتي بزرگ، ايستگاه هاي مترو، فرودگاه ها و …چه در داخل ايران و چه در خارج از ايران مورد استفاده قرار مي گيرد.
شركت Hikvision با داشتن تقريبا 20.000 كارمند كه بيش از 9300 نفر از آنها مهندسين بخش تحقيق و توسعه هستند ساليانه 7 تا 8 درصد از درآمد حاصل از فروش خود را در امر تحقيق و توسعه و به منظور نوآوري و ارائه محصولات جديد صرف مي كند. اين شركت يك سيستم كاملا تحقيقاتي و چند سطحي را ايجاد كرده است كه شامل تمامي قسمت هاي عملياتي اعم از دپارتمان طراحي محصولات، بخش تحقيق و توسعه، بخش آزمايش كيفيت محصولات، پشتيباني فني و خدمات مي باشد. مركز اصلي تيم تحقيق و توسعه اين شركت واقع در شهر هانگژو چين است. در سطح جهاني نيز اين مراكز تحقيق و توسعه در شهرهاي مونترال كانادا و سيليكون ولي در ايالت كاليفرنيا در شمال آمريكا واقع شده اند.

اكسيس (Axis) 
يكي ديگر از توليد كنندگان فعال در زمينه دوربين هاي مدار بسته شركت اكسيس است كه يك شركت سوئدي است. اين شركت انحصارا در زمينه توليد انواع دوربين مداربسته تحت شبكه و نرم افزار هاي مربوط به آن فعاليت مي كند. مي توان ادعا نمود كه محصولات آن از كيفيت مناسب و بالايي برخوردار هستند و يكي از بهترين توليدكنندگان دوربين مداربسته در دنيا است. شركت Axis در حال حاضر نيز در صدد توسعه محصولات تحت شبكه و تجهيزات مربوطه براي گسترش استفاده از دوربين هاي IP است.

آويژيلون (AVIGILON) 
آويژيلون يك شركت كانادايي است كه در زمينه توليد و فروش تجهيزات مدار بسته فعاليت مي كند. محصولات توليدي اين شركت از تنوع بالايي برخوردار هستند. اين محصولات شامل دوربين هاي مداربسته تحت شبكه، تجهيزات جانبي و نرم افزارهاي مرتبط با تجهيزات مداربسته مي شود.

بوش (Bosch) 
شركت Bosch Security نيز يكي از زير مجموعه هاي شركت بوش (Bosch) است كه در زمينه توليد سيستم هاي امنيتي مداربسته فعاليت مي كند. اين شركت نيز از جمله شركت هاي بزرگ در زمينه توليد دوربين مدار بسته در جهان است. محصولات اين شركت نيز شامل دوربين مدار بسته آنالوگ، دوربين هاي تحت شبكه شبكه، تجهيزات جانبي و نرم افزار هاي مربوط با تجهيزات مدار بسته است.

ويووتك (Vivotek) 
ويووتك يك برند تايواني است و در بازار داخلي از جمله برندهاي مطرح محسوب مي گردد. در سال 2000 اين شركت فعاليت خود را در زمينه توليد دوربين و تجهيزات مداربسته آغاز نمود. اين شركت در زمينه دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه فعاليت مي كند. نكته جالب اين است كه اين شركت سعي دارد تا محصولات توليدي خود استانداردهاي زيست محيطي سازگاري داشته باشند. كبه همين جهت محصولات آن داراي گواهينامه استاندارد مربوط به محيط زيست، تحت عنوان ويووتك سبز (Green) هستند.

پاناسونيك (Panasonic) 
شركت Panasonic Security از زير مجموعه هاي شركت پاناسونيك است كه در زمينه توليد تجهيزات حفاظتي و مدار بسته فعاليت مي كندكه محصولات آن نيز از كيفيت بسيار بالايي برخوردارند. اين شركت يكي از بزرگترين توليدكنندگان تجهيزات مداربسته در جهان محسوب مي گردد. محصولات توليدي اين شركت شامل دوربين هاي مدار بسته آنالوگ و شبكه، تجهيزات جانبي و نرم افزار هاي مرتبط با سيستم هاي مداربسته مي شود.

ژئو ويژن (GeoVision)ژئوويژن نيز همانند ويووتك يك شركت تايواني فعال در زمينه توليد دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه است. محصولات اين شركت شركت شامل دوربين هاي مداربسته تحت شبكه تهجهيزات جانبي و نرم افزارهاي مرتبط با تجهيزات مداربسته مي شود.


برچسب: بهترين برند دوربين مدار بسته، دوربين مدار بسته با كيفيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۲:۴۹ توسط:پوريا موضوع:

قابليت ضبط Edge Recording دوربين مداربسته

ذخيره سازي تصاوير دوربين مداربسته همواره يكي از چالش هاي پيشروي سيستم هاي امنيتي به شمار مي رود. تجهيز و جمع آوري يك سيستم با كارايي بالا كه در عين حال مقرون به صرفه نيز باشد، نيازمند دقت در انتخاب نوع سيستم مدار بسته است. براي مثال گاهي بودجه شما اين اجازه را نمي دهد كه هزينه زيادي را صرف خريد هارد ديسك هاي متعدد و يا دستگاه هاي ضبط بزرگ كنيد. همچنين شايد گستره كاري تان نيز آنطور ها هم وسيع نباشد و تنها نيازمند ثبت و ضبط اطلاعات كمي باشيد. روش هاي مختلفي براي حل اين مشكل وجود دارد كه يكي از آنها استفاده از سيستم ضبط Edge recording است. 

قابليت ضبط Edge Recording دوربين مداربسته چيست؟

Edge recording كه ذخيره سازي محلي(local) يا ضبط (on-board) نيز ناميده مي شود، حالتي است كه تصاوير ارسالي از يك دوربين مدار بسته به جاي دستگاه ضبط NVR، مستقيما بر روي SD كارت يا كارت حافظه ذخيره مي گردد. Edge recording داراي انعطاف پذيري و قابليت هاي بيشتري در ضبط تصاوير است. قابليت و حجم ذخيره سازي در دوربين هاي مداربسته رم خور يا مجهز به SD كارت در مقايسه با هارد هاي با فضاي ذخيره سازي بالا و يا دستگاه هاي ضبط NVR ها بسيار محدود است، و به همين دليل مي توانند يك گزينه مناسب براي زماني باشند كه مي خواهيد اطلاعات كم و محدودي را ذخيره نماييد. براي مثال در هنگام استفاده از قابليت تشخيص حركت(motion detection) كه تنها زماني ضبط تصاوير انجام مي شود كه دوربين حركتي را در محيط تشخيص دهد براي Edge recording مناسب است. مزاياي Edge recordingدر صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را مي توان بر روي كارت حافظه ذخيره نمود.صرفه جويي در استفاده از پهناي باند زيرا ديگر فايل هاي پر حجم از تصاوير ويدئويي براي ذخيره در دستگاه ضبط NVR بر روي شبكه ارسال نمي گردند.
كاربرد هادر برخي از مكان ها نيز مي توان از Edge recording به عنوان روش اصلي ذخيره سازي براي اطلاعات كم حجم و يا به عنوان بخشي از يك سيستم بزرگ تر براي ذخيره سازي و بازيابي فايل هاي ويديويي استفاده نمود. در زير به چند نمونه اشاره مي كنيم: در مواقع استفاده از قابليت ضبط تشخيص حركت، ضبط در هنگام شب و يا در مواقع تعطيلي دفتر كار مي توان از Edge recording استفاده نمود.براي استفاده در منازل شخصي هنگامي كه ضبط تنها در صورتي انجام مي شود كه فرد داخل منزل نيست.براي استفاده در سيستم هاي حمل و نقل عمومي مانند اتوبوس ها و يا واگن هاي قطار كه در هنگام حركت به يك NVR مركزي دسترسي ندارند.


برچسب: ضبط لبه دوربين مدار بسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۷:۳۶ توسط:پوريا موضوع:

چيپ تصوير EX-View CCD در دوربين مدار بسته


EX-View يكي از انواع حسگر تصوير CCD است كه توسط شركت SONY ساخته شده است. اين حسگر داراي حساسيت بالاتري نسبت به نور است. در واقع، ويژگي اصلي اين حسگر در حساسيت بالاي آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت كلي اين CCD ها تنها در دوربين هاي با قابليت ديد در شب  IR مورد استفاده قرار مي گيرند
EX-View يك فناوري اختصاصي SONY است كه در آن فتوديود ها در ساختار CCD داراي كارايي بهتري در تبديل فوتون به الكترون هستند. فتوديودها در واقع شناساگرهاي نوري مي‌باشند كه ميتوانند انرژي نوراني را به جريان الكتريكي تبديل كند. علاوه بر اين، هر فتوديود ديجيتالي (هر فتوديود=يك پيكسل در تصوير) داراي يك لنز ميكروسكوپي است كه وظيفه دريافت و  متمركز ساختن نور را بر عهده دارد.
اين ساختار باعث مي شود تا در مقايسه با CCD هاي با ورژن پايين تر سوني، حساسيت نوري تا دو برابر نسبت به نور مرئي و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز ارتقا يابد. همچنين نرخ LUX در CCD هاي EX-View براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز تا دو برابر بيشتر از CCD هاي Super HAD سوني است.
كاربرد هاي چيپ EX-View در دوربين مدار بسته هايك ويژن

استفاده از اين نوع حسگر براي فضاهاي روباز كه در آن هيچ كنترلي بر روي نور موجود در محيط وجود ندارد بسيار مناسب است.براي استفاده در مكان هايي مانند كارخانه ها كه دوربين ها در تك تك نقاط آن نصب شده اند و كاربر نيازمند تصاويري با رزولوشن بالا حتي در هنگام شب و در نور كم است.مناسب براي مكان هايي است كه نيازمند نور IR براي ثبت تصاوير هستند. 
در پايان لازم به ذكر است كه نبايد توقع داشته باشيد كه نوع CCD مي تواند تفاوتي را در رزولوشن تصوير شما ايجاد كند.  براي مثال در روزولوشن 720TVL در يك CCD معمولي و Exview CCD جزئيات يكساني را براي شما به نمايش مي گذارد. وتنها تفاوت موجود اين است كه حسگر Exview  داراي نويز كمتري را در شرايط كم نور است.


برچسب: انواع چيپ تصوير دوربين مداربسته، چيپ تصوير ايكس ويو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۴:۴۳ توسط:پوريا موضوع:

فناوري EIS در دوربين مداربسته


سيستم تثبيت كننده تصوير، به مجموعه اي از فناوري هايي اطلاق مي شود كه براي اصلاح تاري تصاوير در دوربين مدار بسته مورد استفاده قرار مي گيرد. اين تاري تصاوير معمولا از ارتعاشات اجتناب ناپذير به دليل حركت دوربين در محل نصب ناشي مي شود. معمولا نصب دوربين مداربسته در فضاهاي روباز آن را در معرض تكان هاي ناشي از عوامل فيزيكي يا طبيعي همچون باد، باران و … قرار مي دهد. به همين جهت توسعه دهندگان تكنولوژي هاي مربوط به سيستم هاي امنيتي و نظارتي با توليد فناوري هايي نرم افزاري و سخت افزاري در صدد كاستن اين نقائص هستند.
وجود نويز و تاري در تصاوير يك امر اجتناب ناپذير است. تكنيك تثبيت كننده تصوير به شما كمك مي كند تا جزئيات دقيقتر و با وضوح بالا از تصاوير داشته باشيد. تكنيك هاي تثبيت كننده تصوير به طور كلي و بر اساس عملكرد آنها به دو نوع زير طبقه بندي شوند:
اصلاح بر اساس حركت لنزاصلاح بر اساس برنامه نرم افزاريدر ادامه به شرح هر كدام از موارد بالا و در نهايت به ارائه مقايسه اي ميان اين دو مي پردازيم.
فناوري EIS در دوربين مداربسته
تثبيت كننده تصوير الكترونيكي و يا (Electronic image stabilization) روشي است كه در آن مشكل تاري تصوير در سطح نرم افزاري و پس از اينكه سيگنال نوري به سيگنال ديجيتال تبديل گرديد، بر طرف مي شود. همانطور كه ميدانيد هر دوربين مدار بسته اي  داراي يك چيپ يا حسگر تصوير است  كه وظيفه دارد كه اين سيگنال نوري را دريافت نموده و براي تشكيل تصوير اين سيگنال هاي نوري را به سيگنال هاي ديجيتالي تبديل نمايد. اين روش اصلاح نقائص تصاوير را پس از تشكيل تصوير انجام مي دهد يعني بعد از زماني كه نور از سنسور عبور كرد.
نحوه عملكرد EISالگوريتم عملكرد EIS بدين نحو است كه پردازنده ابتدا تصوير را به تكه هاي كوچك تقسيم مي كند و سپس آن را با فريم هاي قبلي مقايسه مي كند. سپس تشخيص مي دهد كه حركت موجود در تصوير ناشي از يك شي متحرك در تصوير بوده و يا يك لرزش ناخواسته بوده و اصلاحات مورد نياز را انجام مي دهد. در اين حالت هنگامي كه تصوير اصلاح شده با تصوير قبلي جايگزين مي گردد قاعدتا بخش هايي از آن حذف مي شود و نسبت به تصوير اصلي (كه داراي نويز است) كوچكتر خواهد بود. اين ممكن است منجر كاهش كيفيت كلي اين فناوري شود اما اين كاهش زياد چشمگير نيست و قابل اغماض است.
تثبيت كننده تصوير OISدر اين روش عمل تثبيت و اصلاح نويز در تصوير با تغيير مسير نوري در سنسور انجام مي گردد. اين عمل در زمان واقعي است و از اين رو هيچ تغييري يا كاهش كيفيتي در تصوير رخ نمي دهد. در اين روش سنسورهاي تشخيص لرزش (سنسورهاي ژيروسكوپي) مورد استفاده قرار مي گيرند كه اين اطلاعات را به يك ميكرو رايانه منتقل مي كنند كه به نوبه خود آنها را به سيگنال تصوير تبديل مي كند و در نهايت منجر به حركت لنز به منظور اصلاح نويز تصوير مي شود. به زبان ساده در اين روش لنز دوربين مدار بسته با حركت مكانيكي خود منجر به اين مي گردد كه  نور همواره به سنسور دوربين برخورد كند.
مقايسه عملكرد EIS و OISمزيت اصلي سيستم OIS اين است كه هيچگونه تغييري در تصوير نهايي اتفاق نمي افتد زيرا تغييرات لازم قبل از اينكه سيگنال نوري به سنسور تصوير برخورد كند اتفاق مي افتد. اما همانطور كه ميدانيد اين فناوري يك فناوري سخت افزاري است و ذاتا از لحاظ وزني به دوربين فشار مي آورد.
در حال حاضر تكنولوژي EIS به دليل سبكي و قيمت مناسب تر و همچنين با وجود بهبود هايي كه در الگوريتم عملكردي آن به منظور افزايش كيفيت تصوير صورت گرفته بسيار محبوبتر و رايج تر به نظر مي رسد. البته شايد استفاده از تكنولوژي OIS در رزولوشن و شرايط نور ضعيف، منطقي تر به نظر برسد.


برچسب: EIS دوربين مداربسته چيست، EIS چيست، EIS يعني چه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۲:۲۷ توسط:پوريا موضوع:

تكنولوژي EIS در دوربين مداربسته

بسيار پيش مي آيد كه دوربين هاي مداربسته در مكان هاي عمومي، شلوغ و روباز نصب شوند. اين امر باعث مي شود تا همواره در معرض عوامل طبيعي و مكانيكي همچون باد، باران، رفت و آمد افراد و ... باشند. اين مسئله ممكن است منجر به وارد آمدن ضربه و ارتعاش به دوربين ها شده و از كيفيت و وضوح تصاوير آنها كاسته و يا ايجاد تاري كند. بعلاوه در دوربين هاي مداربسته پيشرفته تر با افزايش كيفيت تصاوير و افزايش قدرت زوم در دوربين ميزان تاري و نويز نيز افزايش يافته و بيشتر نظر بيننده را جلب مي كند. همچنين با افزايش زوم دوربين نسبت به لرزش و ارتعاش حساس تر مي شود. به منظور برطرف كردن اين مشكلات، توليدكنندگان دوربين هاي مداربسته همواره در تلاشند تا با ابداع روش هاي گوناگون و نوين در صدد رفع اين مشكلات برآمده و نقائص مربوط به كيفيت تصاوير را كه فاكتور اصلي يك سيستم مدار بسته است برطرف نمايند. يكي از اين روش هاي ابداعي، چيپ هاي تثبيت كننده ديجيتالي يا الكترونيكي هستند كه در ادامه به شرح آن مي پردازيم. 

تثبيت كننده تصوير ديجيتالي (EIS) در دوربين مداربسته

تثبيت كننده تصوير الكترونيكي (EIS) به منظور ارتقا كيفيت تصوير ابداع شد. در اين روش با استفاده از پردازشگر الكترونيكي EIS تاري و عدم وضوح تصاوير كه اغلب بر اثر لرزش دوربين ايجاد مي گردد، كاسته مي شود. در اين روش با استفاده از الگوريتم هاي خاص، دوربين خارج از مرز ديد استاندارد (كه به دليل حركت دوربين گرفته شده) مي تواند پيكسل هاي تصوير را تشخيص دهد. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در اين پيكسل ها تصوير الكترونيكي از فريمي به فريم ديگر تعويض مي گردد تا يك تعادل حركتي در تصاوير دوربين ايجاد گردد. بدين ترتيب اين روش تضمين مي كند كه تصاوير بدون تاري و نويز خواهند بود. البته لازم به ذكر است كه با اين وجود، در حين اين عمليات تصوير نهايي به صورت خيلي كم، كوچكتر مي گردد، زيرا برخي از نقاط مرزي در تصوير حذف مي گردند. اين امر مي تواند تا حدودي منجر به كاهش كيفيت تصاوير گردد، اما چشمگير نيست. چيپ تصوير EIS يك قطعه سخت افزاري است و معادل نرم افزاري آن تكنولوژي DIS مخفف عبارت Digital Image Stabilization به معناي تثبيت كننده ديجيتالي تصوير است. در مقام مقايسه قاعدتا عملكرد EIS نسبت به DIS به مراتب بهتر است. تفاوت EIS و OISيكي ديگر از روش هاي اصلاح نقائص تصاوير در هنگام ارتعاش يا لرزه تثبيت كننده تصوير نوري يا OIS است. در اين روش رفع اثرات تاري حاصل از لرزش دوربين مدار بسته از طريق اجزاي سازنده داخلي دوربين انجام مي شود و به اين ترتيب از اثرات مخرب لرزش هايي كه به كل بدنه دوربين وارد مي گردد، جلوگيري مي كند. دوربين ارتعاشات را از طريق سنسورهاي حركتي خود تشخيص داده و سپس به صورت مكانيكي موقعيت لنز يا در برخي موارد حسگر نور را تغيير مي دهد و بدين ترتيب باعث مي شود تا نور همواره به سنسور دوربين اصابت كند. اما در مقايسه، تثبيت كننده تصوير الكترونيكي يا ديجيتالي EIS روشي است كه بر پايه تجزيه و تحليل تصاوير گرفته شده در هنگام لرزش دوربين عمل مي كند. بنابراين مي تواند به عنوان يك راه حل واكنش پذير و نه به عنوان پيشگيرانه در نظر گرفته شود. 


برچسب: EIS دوربين مداربسته چيست، EIS چيست، EIS يعني چه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۰:۲۶ توسط:پوريا موضوع:

شمارش افراد در دوربين مدار بسته

با گسترش سيستم هاي نظارتي و امنيتي در مراكز و فروشگاه هاي بزرگ و اماكن خاص ضرورت دسترسي به ميزان آمار رفت آمد مشتريان و همچنين كارمندان واحد هاي مذكور به شدت احساس مي گردد. از اين رو صاحبان تكنولوژي سيستم هاي نظارتي و دوربين مداربسته با افزودن قابليت هايي از جمله شمارش افراد، تشخيص چهره، شناسايي پلاك خودرو و …. در صدد رفع اين نياز ها برآمده اند.
از طريق تكنولوژي تحليل محتواي ويدئويي (Video Content Analytic) و يا به اختصار تكنيك پردازش تصوير VCA، تجهيزات مدار بسته، قادر به ضبط دقيقتر داده هاي ارسالي با قابليت هاي ويژه اي هستند كه جهت كمك به طيف گسترده اي از كسب و كارهاي بزرگ و كوچك، سازمان ها و ارگان هاي مختلف براي داشتن درك بهتري از رفتار كاركنان و ساير افرادي كه از محل آنها بازديد مي كنند، مفيد فايده است. امروزه نياز به مديريت و نظارت حرفه اي بر تردد افراد در حال افزايش است و نياز به توابع VCA بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي گردد. تمامي قابليت هاي تحليلي تصوير  از جمله  تشخيص توقف وسايل نقليه، موانع ترافيكي، حركت وسايل نقليه خلاف جهت، Motion detection (قابليت تشخيص حركت)، Face Detection (قابليت تشخيص چهره) و … از زير مجموعه هاي توابع VCA هستند.
الگوريتم شمارش افراد بر چه اساسي انجام مي شود؟نرم افزار هاي تجزيه تحليل تصاوير در دوربين هاي مداربسته داراي الگوريتم هاي خاصي هستند. توسعه دهندگان اين نرم افزار ها با تعريف پارامتر هاي مختلفي براي سوژه هاي تصويري مختلف اعم از انسان، اشيا و… نحوه كاركرد آن را مشخص مي كنند. براي مثال براي سوژه هاي انساني طول عرض شانه هاي را در نظر مي گيرند و يا كاراكتر هاي ديگري از جمله پرداختن به ظاهر كلي افراد مانند داشتن دو دست، دو پا و … را در نظر مي گيرند.
نحوه عملكرد شمارشگر افراد در دوربين مداربسته

عملكرد اين نرم افزار بدين گونه است كه براي مثال كاربر يك خط فرضي را در ابتداي درب ورودي مكان مورد نظر خود تعريف مي كند، به طوريكه در صورت تردد افراد از خط مورد نظر سيستم فعال شده و شروع به شمارش افراد بر اساس پارامتر هاي تعريف شده درون خود مي كند. از ديگر ويژگي هاي اين نرم افزار تحليلي اين است كه جهت حركت سوژه ها را از راست به چپ و يا از چپ به راست نيز مي توان براي آن تعريف نمود تا تنها افرادي كه وارد و يا خارج مي گردند شمارش شوند.
مزاياي سيستم شمارشگر افراد (People Counting)با وجود امكان شمارش لحظه اي تعداد افراد تردد كننده، امكان مقايسه آماري تعداد مشتريان مراجعه كننده به فروشگاه در اوايل و اواخر هفته و يا مناسبت هاي خاص ميسر مي گردد.با استفاده از قابليت شمارش افراد، ساعت هاي پيك حضور مشتريان در فروشگاه مشخص مي گردد كه تاثير مستقيمي بر نحوه مديريت سازمان دارد.امكان بهبود تكنيك هاي بازاريابي را فرآهم مي كند.امكان بهينه سازي نحوه توزيع نيرو هاي انساني را ميسر مي سازد.در پايان بايد به اين نكته توجه نمود كه در هر فناوري ميزاني از درصد خطا وجود دارد. در مورد نرم افزار شمارش گر افراد يا People Counting در سيستم مدار بسته مي توان گفت حداكثر دقت نزديك به 98  درصد مي باشد. دوربين هاي مداربسته زيادي داراي اين قابليت هستند اما برند هاي هايك ويژن، داهوا ، بوش و اكسيس از جمله بهترين برندهاي توليد كننده دوربين هاي نفر شمار هستند.


برچسب: شمارش افراد (People Counting) چيست، شمارش ورود و خروج دوربين مداربسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۲:۰۱ توسط:پوريا موضوع: