خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

آموزش نصب و راه اندازي دستگاه DVR

يكي از مراحل مهم در راه اندازي يك سيستم مداربسته، نصب دستگاه ضبط DVR يا NVR است. در مطلب قبلي نحوه نصب دستگاه NVR را آموزش داديم. در اين مطلب به نحوه نصب دستگاه DVR در سيستم هاي آنالوگ HD مي پردازيم. قبل از شروع نصب ابتدا بهتر است كمي با مشخصات دستگاه DVR در دوربين مداربسته آشنا شويم.
انواع ورودي/خروجي در دستگاه DVRدستگاه DVR داراي ورودي و خروجي هاي مختلفي است اما ممكن است در برندهاي مختلف شاهد تفاوت هايي در نوع و تعداد اين پورت ها باشيم. در اينجا به صورت نمونه به معرفي اين ورودي و خروجي ها مي پردازيم در صورت آشنايي با اين نمونه، پيدا كردن پورت هاي مشابه در دستگاه هاي مختلف آسان تر مي شود.
دستگاه هاي DVR داراي ورودي هاي تصوير است كه همان كانال هاي آن محسوب مي شوند. براي مثال يك دستگاه دي وي آر 8 كاناله داراي 8 پورت ورودي تصوير است. كابل تصوير از طريق فيش BNC به اين كانال ها متصل مي گردد.
پورت ورودي تصوير
تنها خروجي آنالوگ دستگاه DVR است كه براي اتصال دستگاه دي وي آر به تلويزيون و مشاهده آنها از اين طريق مورد استفاده قرار مي گيرد. كابل تلويزيون نيز از طريق فيش BNC به اين خروجي متصل مي گردد. در برخي از مدل هاي دستگاه DVR اين خروجي وجود ندارد.
پورت آنالوگ خروجي تصوير
پورت ورودي صدا در تمام دستگاه هاي DVR وجود ندارد و يا اينكه تعداد پورت ورودي صدا و تصوير يكسان نيستند. براي دسترسي به صداي محيط و ضبط آن كابل هاي مورد نظر كه به ميكروفون متصل اند، توسط فيش BNC به اين پورت ها متصل مي شوند.
پورت ورودي صدا
با استفاده از اين پورت مي توان صداي ضبط شده را به وسيله فيش AV به بلندگو يا هدفون وصل نمود.
پورت خروجي صدا
خروجي Spot Out به طور خودكار كانال هاي تصوير را به صورت متوالي نشان مي دهد و نمي توان از آن به عنوان صفحه نمايش اصلي و دسترسي به منوها استفاده كرد. بسته به مدل DVR، شما مي توانيد انتخاب كنيد كه كدام كانال نشان داده شود.
كانال خروجي Spot out
يكي از خروجي هاي پركاربرد در دستگاه DVR خروجي HDMI است. به كمك اين خروجي مي توان اطلاعات صدا و تصوير را به صورت همزمان منتقل نمود. در خروجي HDMI امكان مشاهده تصاوير با كيفيت بالاتر ميسر خواهد بود.
خروجي HDMI
يكي ديگر از پورت هاي دستگاه DVR براي مشاهده تصاوير پورت VGA است. از پورت VGA براي اتصال دستگاه به دستگاه مانيتور استفاده مي شود.
خروجي VGA
يكي از پورت هاي پركاربرد در دستگاه DVR پورت USB است. از جمله كاربردهاي آن مي توان به اتصال موس به دستگاه DVR و همچنين اتصال فلش براي بك آپ گيري و يا  انتقال اطلاعات استفاده نمود.
پورت USB
پورت شبكه يا LAN براي اتصال دستگاه به سيستم شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد. حتي مي توان دوربين ها را به واسطه پورت LAN به دستگاه متصل نمود. از طريق پورت LAN مي توان تصاوير را به صورت اينترنتي دريافت نمود.
پورت LAN
وجود سيستم آلارم مي تواند براي ايجاد امنيت بيشتر بسيار كمك كننده باشد. از طريق اين پورت مي توان از DVR خروجي آلارم (براي مثال به صورت آژير) دريافت نمود.
پورت ورودي/خروجي آلارم
به وسيله خروجي ESATA مي توان دستگاه را به ساير ادوات خارجي جهت ضبط اطلاعات استفاده نمود. به عنوان مثال هاردديسك هاي مخصوص ذخيره سازي تصاوير مداربسته را مي توان از طريق پورت ESATA  متصل نمود. همچنين چنانچه هاردهاي نصب شده بر روي دستگاه كافي نباشد مي تون از طريق اين پورت فضاي ذخيره سازي به سيستم اضافه كرد.
خروجي ESATA
از خروجي RS485 براي ارسال دستورات مورد نياز به دوربين هاي گردان يا اسپيدام استفاده مي شود. اين نوع از خروجي اها از دو قطب مثبت و منفي تشكيل شده اند كه به دوربين متصل شده و دستورات تنظيم شده را ارسال مي كنند.
خروجي RS485 يا RS232
از طريق اين پورت دستگاه به برق وصل مي شود. برق رساني به دستگاه DVR از دو طريق است. يكي اينكه مستقيما به برق شهر وصل شود كه براي اين كار از فيش پاوري براي آن استفاده مي شود. و يا اينكه به واسطه آداپتورهاي 12 يا 24 ولتي و به كمك فيش آداپتوري انجام مي شود.
ورودي برق
مراحل نصب و راه اندازي دستگاه DVR از آنجايي كه دستگاه هاي ضبط داراي حافظه داخلي نيستند بايد به صورت جداگانه هارددديسك تهيه و بر روي آن نصب نمود. براي نصب هارد، پيچ هاي دستگاه را باز كرده و هاردديسك ها را داخل دستگاه قرار دهيد. سپس از طريق فيش SATA هارد ديسك ها را به مادربرد دستگاه دي وي آر متصل كنيد. همچنين فيش برق هارد را نيز به مادربرد دستگاه متصل نمائيد. اين دو فيش از لحاظ ظاهري بسيار متمايز از يكديگر بوده و تشخيص آنها سخت نيست. توجه داشته باشيد كه هاردها تجهيزات حساس و آسيب پذيري هستند پس بهتر است آنها را در كف دستگاه به وسيله پيچ فيكس كنيد زيرا امكان ضربه خورد آن ها وجود دارد. قبل از آنكه درب دستگاه را ببنديد همه چيز را يك بار ديگر كنترل نمائيد.دستگاه DVR را به برق وصل كنيد.دستگاه را از طريق كابل HDMI، VGA يا … به نمايشگر مورد نظر متصل نمائيد.دستگاه و نمايشگر خود را روشن كنيد. پس از مدتي منوي دستگاه بر روي نمايشگر ظاهر مي شود كه شم امي توانيد تنظيمات اوليه مانند ساعت و تاريخ و .. را انجام دهيد.در برخي از دستگاه هاي DVR هاردديسك ها همان ابتدا شناسايي شده و فرمت مي شوندو ضبط شروع مي شود. اما چنانچه هارد توسط دستگاه تشخيص داده نشد، به منوي دستگاه مراجعه كنيد اگر هارد به صورت صحيح نصب شده باشد در اين قسمت نمايش داده مي شود. مي توانيد آن را به صورت دستي فرم كرده و فعال كنيد.دوربين ها را به دستگاه متصل نمائيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۵:۵۸ توسط:پوريا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :