خدمات دوربين هاي مدار بسته خدمات دوربين هاي مدار بسته .

خدمات دوربين هاي مدار بسته

استاندارد IP چيست؟

استاندارد ingress protection) IP) يك استاندارد بين المللي براي تعيين مقاومت تجهيزات الكتريكي در مقابل نفوذ ذرات خارجي و آب است. سيستم درجه بندي IP از همين حروف به همراه يك عدد دو رقمي تشكيل شده است. هر يك از اين ارقام نشان دهنده ميزان مقاومت دستگاه در مقابل يك عامل است. رقم اول (سمت راست) حفاظت در مقابل ورود اجسام خارجي به بدنه را نشان ميدهد. رقم دوم (سمت چپ) حفاظت در مقابل ورود مواد مايع مانند اب به بدنه را نشان ميدهد. جدول زير به صورت كامل درجه بندي هاي اين استاندارد IP را نشان مي دهد. 
حفاظت در برابر ورود اجسام خارجيرقم اول توضيحات شرح0 بدون حفاظت بدون هيچ گونه حفاظت خاص1 حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 50 ميليمتر حفاظت در مقابل دسترسي غير مجاز سطوح بزرگ بدن2 حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 12 ميليمتر حفاظت در مقابل انگشت يا اجسام با قطر متوسط3 حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 2.5 ميليمتر حفاظت در مقابل ابزار و اجسام با قطر كم4 حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 1 ميليمتر حفاظت در مقابل سيم يا نوار5 حفاظت شده در برابر ورود گرد و غبار از ورود كامل گرد و غبار جلوگيري نمي شود اما به راحتي وارد بدنه نميشوند.6 حفاظت شده در برابر ورود ريز گرد هيچ گرد و غباري به بدنه وارد نميشود.
حفاظت در برابر ورود مواد مايعرقم دوم توضيحات شرح0 بدون حفاظت بدون هيچ گونه حفاظت خاص1 عايق در برابر چكه هاي عمودي آب از نفوذ قطراتي كه به صورت عمودي بر روي بدنه مي ريزند جلوگيري ميكند.2 عايق در برابر چكه هاي آب با حداكثر زاويه 15 درجه در صورتي كه قطرات آب با زاويه 15 درجه نسبت به خط عمود از هر جهت بر روي بدنه ريخته شود تاثير مضري بر دستگاه ندارد3 عايق در برابر پاشيده شدن آب با حداكثر زاويه 60 درجه در صورتي كه آب با زاويه 15 درجه نسبت به خط عمود از هر جهت بر روي بدنه پاشيده شود تاثير مضري بر دستگاه ندارد4 عايق در برابر بارش آب از هر جهت و هر زاويه اگر از هر جهتي روي بدنه آب پاشيده شود نبايد تاثير مضري بر دستگاه داشته باشد.5 عايق در برابر پاشيده شدن آب با فشار از هر جهت در صورتي كه آب با فشار از هر جهت بر بدنه ريخته شود نبايد تاثير مضري بر دستگاه داشته باشد.6 عايق در برابر پاشيده شدن آب با فشار زياد از هر جهت در صورتي كه آب با فشار خيلي زياد از هر جهت بر بدنه ديخته شود نبايد تاثير مضري بر دستگاه داشته باشد.7 عايق در برابر قوطه ور شدن موقت دستگاه در آب دستگاه ميتواند بدون تاثير مضر براي مدت محدودي در آب غوطه ور باشد.8 عايق در برابر استفاده دائمي در آب از دستگاه ميتوان به صورت دائمي در زير آب استفاده كرد بدون اينكه هيچ تاثير مخربي بر عملكرد آن داشته باشد.


برچسب: استاندارد ip44، بدنه دوربين مداربسته، استاندارد IP، دوربين مداربسته ضد آب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۵:۴۲ توسط:پوريا موضوع: